Objavljen je popis navrjednijih automobilskih brendova na svijetu. Riječ je o nama poznatim brendovima, čija im je prepoznatljivost u svijetu donijela desetke milijardi eura
Pritom se vrijednost pojedinog brenda ne očituje samo u financijskim pokazateljima, već i u spremnosti da se prilagode suvreemnim tehnološkim i korisničkim zahtjevima. Uvođenje novih tehnologija i briga o okolišu u fokusu su autoindustrije u posljednjih desetak godina.
Stoga je agencija Brand Directory objavila ovogodišnji popis najvrjednijih brendova na svijetu općenito, a među njima se našlo i automobilskih giganata.
Nijemci dominiraju
Tako se na prvom mjestu našao Mercedes Benz, s vrijednošću od 59,4 milijarde dolara (56,57 milijardi eura). Tu je vrijednost postigao zahvaljujući svojoj prepoznatljivosti, ali i usmjerenosti prema novim tehnologijama bez značajnijeg narušavanja identiteta samog brenda.
Na drugom mjestu je Tesla, američki brend električnih automobila u vlasništvu Elona Muska. Njihova procijenjena vrijednost iznosi 58,3 milijarde dolara (55,5 milijardi eura), ponajprije zahvaljujući tehnologijama autonomne vožnje te pristupačnosti na brojnim svjetskim tržištima. Teslini modeli su najprodavanija električna vozila na svijetu.
Na trećem mjestu se nalazi prvi azijski brend, japanska Toyota. Pouzdanost i dugotrajnost kao kvalitete koje se vežu za njihova vozila donijela su im 52,7 milijardi dolara (50,19 milijardi eura).
Nema 'Kineza'
Potom slijede tri njemačka brenda. Procijenjena vrijednost Porschea iznosi 43,1 milijardu dolara (41,05 milijardi eura), BMW-a 40,9 milijardi dolara (38,95 milijardi eura), dok je vrijednost Volkswagena, unatoč problemima u poslovanju dosegla 33,8 milijardi dolara (32,19 milijardi eura).
Potom slijede dva azijska predstavnika, Honda i Hyundai s vrijednošću od 25,9, odnosno 22,9 milijardi dolara (24,66, odnosno 21,8 milijardi eura). Listu zatvaraju Ford s vrijednošću od 20,9 milijardi dolara (19,9 milijardi eura) te Audi, peti njemački brend, inače dio grupe Volkswagen, s vrijednošću od 14,4 milijarde dolara (13,7 milijardi eura).
Zanimljivo, unatoč naglom uzeltu i prodora na brojna tržišta, među 10 navrjednijih brendova u automobilskoj industriji nema niti jednog iz Kine.