zlatna tekućina

Maslinari u panici: Jedini ubrzavaju isporuke u SAD, drugi mijenjaju poslovnu strategiju

11.04.2025 u 18:37

Bionic
Reading

Jedan od vodećih španjolskih proizvođača maslinovog ulja, Dcoop, razmatra širenje poslovanja u Sjedinjene Američke Države kao odgovor na carinski rat koji je pokrenula administracija Donalda Trumpa. Dok mnogi konkurenti ubrzano izvoze zalihe kako bi iskoristili privremenu odgodu viših carina, Dcoop razmatra dugoročne promjene poslovne strategije

Španjolska, koja proizvodi oko 40 posto svjetskog maslinovog ulja, godišnje u SAD izvozi približno 180.000 tona. No, najavljene carine SAD-a na europske proizvode, uključujući i 10-postotnu na maslinovo ulje, uz prijetnju uvođenja dodatnih carina od 25 posto nakon isteka roka od 90 dana, stvaraju neizvjesnost među proizvođačima, javlja Reuters.

Antonio Luque, izvršni direktor Dcoopa – zadruge koja okuplja oko 75.000 obitelji iz Andaluzije i jedan je od vlasnika najprodavanijeg američkog brenda maslinovog ulja Pompeian – izjavio je da bi se tvrtka mogla dodatno ulagati u američko tržište.

‘U srednjem do dugoročnom razdoblju možda ćemo morati više ulagati u SAD, što su ulaganja koja bi se inače realizirala u Europi’, kazao je Luque. Pompeian u SAD-u već ima dvije punionice, a Dcoop je tamo prošle godine ostvario prihod od 240 milijuna eura.

Unatoč carinama, Luque vjeruje da 10-postotna pristojba neće značajno ugroziti prodaju, te da postoji prostor za rast udjela na američkom tržištu. No, priznaje da nestabilna trgovinska politika Washingtona otežava dugoročno planiranje.

Iz udruge izvoznika Asoliva poručuju kako se očekuje rast ponude maslinovog ulja zbog oporavka od dugotrajne suše, te da bi pad cijena mogao barem djelomično ublažiti negativne efekte carina.

S druge strane, proizvođači poput Nortolive, koji 10 posto svoje proizvodnje izvoze u SAD, odlučili su ubrzati isporuke prije uvođenja viših carinskih stopa. ‘Ovih dana utovarujemo nove narudžbe za SAD. Naši američki klijenti traže raniju isporuku kako bi izbjegli dodatne troškove’, izjavio je Jordi Guiu, glavni direktor Nortolive.