Za mlađe generacije, pripadnike milenijalaca i generacije Z, izgraditi bolji, uključiviji i raznolikiji svijet nije trend, već imperativ
Pitanje društvene svrhe njihov je poziv. Pronaći svoje mjesto pod suncem i ostati svoj, živjeti u skladu sa svojim uvjerenjima i imati slobodu izbora pri tome poštujući i slobodu drugih utkano je u temeljna uvjerenja pripadnika generacija koji već sada pokrivaju preko 50 posto tržišta. Kako se kompanije i brendovi, a pogotovo oni koji se smatraju tradicionalnijima poput banaka, nose s izazovima koje pred njih stavljaju nove generacije, pojašnjava Mario Travčić, viši direktor prodaje i marketinga OTP banke, povodom lansiranja nove kampanje „Može i drugačije!“ namijenjene prvenstveno ovim generacijama, ali naravno i svima koji potiču i njeguju ove vrijednosti.
Može i drugačije. Od kud inspiracija, kako je sve počelo?
OTP banka želi biti partner svojim klijentima u njihovom financijskom aspektu života, opravdati povjerenje koje nam poklanjaju, a zelena boja po kojoj smo prepoznatljivi dodatno naglašava našu stabilnost, dosljednost, odlučnost, pouzdanost ali i rast i razvoj. Sve ove vrijednosti rezultat su kontinuiranog slušanja i razumijevanja naših zaposlenika, klijenata i tržišta. Tako smo nakon određenog vremena i dobivenih povratnih informacija odlučili jasnije i glasnije komunicirati naše vrijednosti. Može i drugačije, iako uobičajena fraza, zaista opisuje djelovanje OTP banke na domaćem tržištu. Dosljedni smo u našem društveno odgovornom poslovanju i podupiranju lokalnih zajednica što smo potvrdili i pokretanjem novog donacijskog programa OTP Zaokruži u koji smo uspješno uključili i naše zaposlenike i klijente. Drugačiji pristup klijentima pokazujemo i našim programom vjernosti i nagrađivanja OTPetica, a OTP Startup Partner programom podupiremo mlade inovatore. Jasno pokazujemo da smo u naše poslovanje uveli drugačiji pristup, usmjeren željama i stvarnim potrebama naših klijenata. Kako već radimo drugačije, slogan se nametnuo sam od sebe. Uz gomilu pozitivne i kreativne energije i trud naših stručnjaka iz marketinga i naše kreativne agencije u relativno smo kratkom roku osmislili i realizirali ovu kampanju koja postavlja i nove standarde promoviranja vrijednosti na bankarskom tržištu.
Kampanjom se obraćate prvenstveno milenijalcima i generaciji Z. Zašto je važno da kompanije javno podržavaju potrebe tih generacija i kako im OTP banka omogućava da budu drugačiji?
Ubrzana digitalizacija i digitalna transformacija sveobuhvatna je društvena promjena koja stvara prilike i fokusira se na same klijente. Pripadnici novih generacija dolaze na tržište sa svojim specifičnostima, a razumijevanje istih ključno je za naš svakodnevni rad, rast i razvoj. To su generacije koje imaju što za reći, i ako se često možemo začuditi odabiru stilova ili čak formata komunikacije, tu smo da učimo jedni od drugih. Mi u OTP banci vjerujemo da možemo učiti kako od naših kolega tako i od naših klijenata. A s druge strane i mi možemo učiti naše klijente i dati im dodatnu vrijednost. Nove generacije su sve brže, i mi kao banka, moramo biti ti koji će doprinijeti njihovoj financijskoj pismenosti i skrenuti im pažnju na korisnost i primjenjivost ovog znanja. Našim donacijskim programima, stipendijama i sponzorstvima zaista potičemo mlađe generacije da budu drugačiji i da izaberu svoj put. Pri tome je važno da im ponudimo dvosmjernu komunikacijsku platformu koja je njima razumljiva i tehnološki napredna.
Banke se percipira kao tradicionalne institucije. Kako ste ostvarili poveznicu preferencija i vrijednosti mlađih generacija s temeljnim vrijednostima i brendom OTP banke?
OTP banka snažno razvija svoju društvenu odgovornost i predanost održivom razvoju. To klijenti, neovisno o dobi, jasno prihvaćaju. U isto vrijeme u donacijskom programu OTP Zaokruži imamo i bake i unuke što je sjajno. Iako nam se ponekad čini da i nismo toliko različiti, raznolikost obuhvaća spektar mnogobrojnih različitosti koje svakoga od nas čine posebnima. Upravo su raznolikost i uključivost utkane u temeljne vrijednosti OTP banke i na njima počiva naša nova kampanja kojom slavimo raznolikost i različitost, hrabrost da donesete svoje odluke, odaberete svoj put i koračate njime kroz život.
Kakve su prve reakcije na kampanju?
Reakcije na kampanju su sjajne. Dobivamo pohvale od klijenata ali i od kolega iz drugih financijskih institucija što me podjednako veseli. Ne preostaje mi ništa drugo nego da čestitam svim kolegama koji su mukotrpno radili na ovom projektu i Upravi koja nas je podržala da promijenimo smjer i istaknemo naše vrijednosti na ovaj nov način te ih približimo i mlađim generacijama.
Koji su daljnji planovi OTP banke u približavanju bankarstva mlađim generacijama?
Pred nama je uzbudljivo putovanje tijekom kojeg nastavljamo s digitalnom transformacijom naših usluga i proizvoda. Također, za daljnji razvoj, sektor mora igrati ključnu ulogu u digitalnom financijskom obrazovanju građana. To je dugoročan proces, ali vjerujemo u nastavak pozitivnih trendova u ovom području i otvorenost i naklonost mlađih generacija prema naprednim tehnološkim rješenjima. Baš na tom području spremamo još puno dobrih vijesti za naše studente i mlade o kojima ćemo pričati uskoro.