prepoznata potreba

Nacionalni projekt: portal Gastroposao.eu i hrvatski gradovi zajedno u rješavanju problema nedostatka kvalitetne sezonske radne snage u ugostiteljstvu

25.03.2019 u 13:26

Bionic
Reading

Pula, Rovinj, Medulin i Novalja svim će svojim ugostiteljima pružiti izravnu pomoć i omogućiti im da na jednostavan način, bez suvišne papirologije, uz minimalna novčana izdvajanja, lakše i brže pronađu kvalitetnu sezonsku radnu snagu iz čitave Hrvatske, a i šire

Nastavlja se lani započet projekt specijaliziranog strukovnog portala za pomoć u zapošljavanju u ugostiteljstvu www.gastroposao.eu i naših turističkih gradova na suradnji pri rješavanju problema nedostatka kvalitetnih sezonskih radnika u ugostiteljstvu i turizmu, jednog od najvećih problema hrvatskog turizma posljednjih godina.

Nakon dobrih rezultata prošlogodišnje pilot suradnje portala Gastroposao.eu i Grada Pule, kad se tijekom svibnja i lipnja pulskim malim i srednjim poduzetnicima u ugostiteljstvu i turizmu pomoglo u pronalaženju radne snage, ove su se godine u projekt dodatno uključili u Istri Rovinj i Medulin te Grad Novalja na Pagu.

Lani je Boris Miletić, gradonačelnik Pule, prvi prepoznao potrebu za stvaranjem jednostavne i egzaktne mjere pomoći pri zapošljavanju u ugostiteljstvu i turizmu te je donio odluku da svi ugostitelji s područja Grada Pule mogu iskoristiti poticaje u iznosu od 90 % za financiranje i pronalaženje radne snage objavom natječaja na portalu www.gastroposao.eu. Ove su mu se godine u tome pridružili i njegovi kolege, gradonačelnik Rovinja Marko Paliaga, načelnik Medulina Goran Buić te gradonačelnik Novalje Ante Dabo.

Goran Buić, gradonačelnik Medulina
  • Ante Dabo, gradonačelnik Novalje
  • Mario Paliaga, gradonačelnik Rovinja
Gradonačelnici Rovinja, Novalje i Medulina Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Pula, Rovinj, Medulin i Novalja ove će godine tako pred turističku sezonu svim svojim ugostiteljima pružiti izravnu pomoć i omogućiti im da na jednostavan način, bez suvišne papirologije, uz minimalna novčana izdvajanja, lakše i brže pronađu kvalitetnu sezonsku radnu snagu iz čitave Hrvatske, a i šire.

Operativno to znači da poduzetnici u objavi natječaja na portalu www.gastroposao.eu u troškovima sudjeluju samo sa 100 kn dok ostatak za njih subvencioniraju njihove lokalne uprave. Ovim pristupom pomaže se ugostiteljima jer mali i srednji poduzetnici teže mogu odvajati znatnija sredstva potrebna za natječaje. Jedini je uvjet da su korisnici mjera s područja gradova Pule, Rovinja i Novalje te općine Medulin.

Važno je spomenuti da se unutar ovog projekta izbjegavaju posrednici jer poslodavac i posloprimac međusobno direktno komuniciraju.

Posloprimci, radnici, ne trebaju pisati molbe za posao i životopise već jedino trebaju ispuniti pripremljeni upitnik na portalu Gastroposao.eu  koji je prilagođen pravilima struke i pisan jezikom koje kuhari, konobari i ostali djelatnici razumiju.

Poslodavci, ugostitelji, pak uz pomoć portala www.gastroposao.eu dobivaju oglase u kojima se kvalitetno prezentira tko su i što nude, realno opisuju radni uvjeti, plaća, radno vrijeme i sve ono što radnike zanima. Sam poslodavac bit će na portalu pozicioniran kao veliki istaknuti oglašivač u trajanju od 30 dana - u ovom smislu ušteda za samog poslodavca je znatna.

Gastroposao.eu pružat će svu logističku pomoć kod objave natječaja na samom portalu, promovirat će natječaje kroz društvene mreže i druge medije te proaktivno obavještavati posloprimce putem e-maila ili WhatsApp-a.

Čitava akcija bit će dodatno marketinški popraćena u nacionalnim i regionalnim medijima.

Gradonačelnici Miletić, Paliaga i Dabo te načelnik Buić uvjereni su da će ova proaktivna mjera, kojom se ugostiteljima s područja njihovih gradova i općina pruža mogućnost da direktno i bez suvišne papirologije pronađu kvalitetne kuhare, konobare, pomoćno osoblje i ostale potrebne radnike, uroditi plodom, odnosno da će pomoći rješavanju problema manjka radne snage u turizmu koji je posljednjih godina sve ozbiljniji. Iako su svjesni da zadatak nije nimalo jednostavan, mišljenja su da će se ovom mjerom stvoriti dobit i dohodak te podići cjelokupna kvaliteta gastronomske usluge.  Svoju kulturu inozemnim posjetiteljima najbolje možemo prenijeti kroz rad domaćih radnika a nikakva tehnologija ne može zamijeniti osmijeh zadovoljnog osoblja.