hrvatski telekom

Nastavak snažnog komercijalnog zamaha, rast prihoda i EBITDA-e

29.04.2021 u 09:01

Bionic
Reading

Prvo tromjesečje 2021. godine je u poslovnom smislu bilo zahtjevno zbog utjecaja pandemije Covida-19 na gospodarsku djelatnost. Usprkos tome, Hrvatski Telekom završio je tromjesečje u pozitivnom tonu sa snažnim komercijalnim zamahom, stoji u objavi Hrvatskog Telekoma na Zagrebačkoj burzi

U prvom tromjesečju 2021. godine Hrvatski Telekom zabilježio je stabilan rast uz povećanje neto konsolidiranih neto prihoda za 56 milijuna kuna, odnosno 3,2 posto u odnosu na prvo tromjesečje 2020. godine. Prihodi su povećani ponajprije zahvaljujući većim prihodima od pokretnih telekomunikacija (46 milijuna kuna, odnosno 6,0 posto) i ponovnom rastu prihoda od nepokretnih telekomunikacija (12 milijuna kuna, odnosno 1,5 posto) dok su na prihode sistemskih rješenja utjecali drugačiji rokovi sklapanja poslova (3 milijuna kuna, odnosno -1,6 posto).

EBITDA nakon najmova je u prvom tromjesečju 2021. godine povećana za 25 milijuna kuna, odnosno četiri posto, što je rezultat povećanja zabilježenog kako u HT Grupi u Hrvatskoj (4,3 posto), tako i u Crnogorskom Telekomu (0,2 posto). Marža EBITDA-e nakon najmova iznosila je 36,0 posto. Bitno je istaknuti i nastavljen rast EBITDA-e nakon najmova te je zabilježila rast drugo tromjesečje zaredom zahvaljujući pozitivnom komercijalom zamahu i provedenim transformacijskim mjerama.

Neto dobit je smanjena jer veća EBITDA i manji porezi nisu bili dovoljni da se neutralizira veća amortizacija proizišla iz većih ulaganja u prethodnim razdobljima, a koja su samo u posljednjih pet godina iznosila više od devet milijardi kuna. 'Naša ulaganja ne samo da podržavaju oporavak gospodarstva, već su i ključna za budući uspjeh Hrvatskog Telekoma', priopćeno je.

Usprkos zahtjevnom okruženju, Hrvatski Telekom nastavio je povećavati pokrivenost 5G mrežom. U prvom tromjesečju 2021. godine tako je 5G mrežom pokriveno dodatnih 17 gradova, čime je ukupno pokriveno 1,5 milijuna stanovnika u 34 grada diljem Hrvatske.

U prvom tromjesečju 2021. godine Hrvatski Telekom i dalje je bio usredotočen na izgradnju optičke infrastrukture i uvođenje nepokretne pristupne mreže sljedeće generacije (NGA), a s ciljem povećanja pokrivenosti optičkom mrežom, budućnošću nepokretne mreže i primarnim preduvjetom za digitalizaciju Hrvatske. Hrvatski Telekom zaključno je s prvim tromjesečjem pokrio više od 370.000 kućanstava FTTH-om, što predstavlja rast od 29 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Pritom je naša optička pristupna mreža (FTTx) krajem tromjesečja bila dostupna za ukupno 531.000 kućanstava (rast od 19,3 posto u odnosu na prošlu godinu).

Hrvatski Telekom
  • Hrvatski Telekom
  • Hrvatski Telekom
  • Hrvatski Telekom
  • Hrvatski Telekom
Hrvatski Telekom Izvor: Pixsell / Autor: Davor Puklavec

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) najavila je da će javna dražba spektra u frekvencijskim pojasevima 700 MHz, 3,6 GHz i 26 GHz biti održana u razdoblju od svibnja do srpnja 2021. Javna rasprava o Informacijskom memorandumu o okviru javne dražbe pokrenuta je 2. travnja 2021.

Dodjela spektra u frekvencijskim pojasevima 800 MHz, 900 MHz, 1800 MHz, 2100 MHz i 2600 MHz najavljena je za 2022. godinu. Trenutačno važeće dozvole za uporabu navedenih frekvencijskih pojaseva istječu u četvrtom tromjesečju 2024. godine.

Snažna usredotočenost na povrate za dioničare

Glavna skupština je 23. travnja 2021. potvrdila zajednički prijedlog Uprave i Nadzornog odbora za raspodjelu neto dobiti za 2020. godinu. Iznos od 641,9 milijuna kuna predstavlja omjer isplate dividende u odnosu na ostvarenu dobit Društva od 91,2 posto.

U prvom tromjesečju 2021. godine Hrvatski Telekom je, u skladu sa svojim važećim Programom otkupa dionica, kupio dodatnih 189.924 dionice Društva na Zagrebačkoj burzi. Hrvatski Telekom isplatio je ekvivalentnu vrijednost od 35,3 milijuna kuna za stjecanje dionica Društva u izvještajnom tromjesečju.

Glavna skupština Hrvatskog Telekoma d.d. ovlastila je Upravu za otkup vlastitih dionica Društva u razdoblju od pet godina, a u okviru novog Programa otkupa dionica u razdoblju od 29. travnja 2021. do 22. travnja 2026. godine. Maksimalan obujam novog Programa otkupa dionica tijekom njegova trajanja iznosi 600 milijuna kuna, odnosno tri milijuna dionica, što je otprilike 3,7 posto ukupnog broja dionica. Programom će se stvoriti dodana vrijednost za sve dioničare Društva povrh dividende.

U zadnjem Godišnjem izvještaju o korporativnom upravljanju Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (HANFA) Hrvatski Telekom imenovan je najboljim društvom u kategoriji društava uvrštenih na Službeno tržište Zagrebačke burze, što ponovno pokazuje da, osim što kontinuirano ostvaruje dobre rezultate, Hrvatski Telekom primjenjuje i najviše standarde korporativnog upravljanja. Pritom je Hrvatski Telekom ulaskom na Vodeće tržište Zagrebačke burze dodatno podigao spomenute standarde upravljanja.

Izgledi za 2021.

'Iako je okruženje i dalje neizvjesno, potvrđujemo svoje izglede za 2021. godinu (uključujući izglede Optima Telekoma do kraja lipnja 2021.). Očekujemo srednje jednoznamenkasto smanjenje prihoda i nisko jednoznamenkasto povećanje EBITDA-e nakon najmova u odnosu na 2020. godinu. Očekivanja u pogledu kapitalnih ulaganja na razini su od 1,6 milijardi kuna, što je manje u odnosu na ukupno 1,82 milijarde kuna iz 2020. godine. Kada je riječ o regionalnom širenju, nastavljamo pratiti i procjenjivati potencijalne prilike za stjecanja i preuzimanja', javili su iz HT-a.

Osvrćući se na poslovne rezultate za prvo tromjesečje 2021., Konstantinos Nempis, glavni direktor Hrvatskog Telekoma, izjavio je: 'Poslovanje u prvom tromjesečju 2021. godine i dalje je bilo pod utjecajem pandemije Covida-19. Usprkos izazovnom makroekonomskom okruženju, Hrvatski Telekom zadržao je svoj strateški fokus te nastavio ulagati u infrastrukturu i digitalizaciju zemlje. Zahvaljujući ulaganjima u infrastrukturu dodatno smo povećali svoju optičku mrežu, udvostručili smo broj gradova pokrivenih 5G mrežom u odnosu na 2020. godinu, a još snažniji pristup usmjeren na korisnike održava se u visokom zadovoljstvu korisnika. Naše aktivnosti rezultirale su dobrim poslovnim rezultatima, odraženih u rastu prihoda i EBITDA-e nakon najmova, a što su čvrsti temelji za daljnji održiv i profitabilan rast.'