TELEVIZIJSKO TRŽIŠTE

Nova TV povećala udio, HTV najveći gubitnik

29.03.2012 u 12:14

Bionic
Reading

Nova TV osnažila je svoju poziciju lidera na hrvatskom televizijskom tržištu. U 2011. prihodi od oglašavanja porasli su joj 15 posto, a povećala je i udio na tržištu. Najveći gubitnik je HTV, koji bilježi pad gledanosti i osjetno manji udio u marketinškom kolaču

Udio Nove TV na tržištu televizijskog oglašavanja neosporno je porastao, samo je pitanje koliko, ističe se u analizi televizijskog tržišta koju je pripremio Business.hr

Prema podacima Nove TV, taj je udio sa 41 posto povećan na lanjskih 48 posto. Prema tim podacima, RTL je zadržao 38 posto, a HTV-ovi su kanali drastično pali, sa 21 posto udjela u 2010. godini na samo 14 posto

RTL-ovi podaci, međutim, pokazuju drukčije. Prema njima je također tržišni lider Nova TV, ali sa 45,6 posto (prethodnu godinu 42,3 posto). RTL-u je udio sa 40,6 posto porastao na 41,4 posto, a HTV je pao sa 17,1 na samo 12,9 posto. Objašnjenje takvih različitih brojki treba tražiti vjerojatno u različitim ciljnim skupinama tih komercijalnih televizija. U RTL-ovoj su oni od 18 do 49 godina, a Nova TV svoju je ciljnu skupinu proširila i na one pet godina starije.

Na Novoj TV ne kriju zadovoljstvo lanjskim rezultatima, ali su već usmjereni na ovu godinu, za koju bi se već nakon prva dva mjeseca moglo zaključiti da će biti vrlo teška. Oglašavanje je znatno palo već na početku godine, a iako zbog toga najviše trpe tiskani mediji, ni televizije neće proći neokrznuto. Stoga će i na Novoj TV u pokušaju da godinu završe u pozitivi morati rezati troškove.

Nova TV je lani pokrenula specijalizirani kanal, što je donekle pomoglo u postizanju takvih rezultata, no novi je kanal pokrenuo i RTL, koji se prošle godine borio da dođe na nulu.

S programskog stajališta, RTL Hrvatska s dva nacionalna kanala grupacija je koja bilježi najveći rast u ciljnoj skupini 18-49, a RTL2 je najgledaniji specijalizirani kanal u navedenoj skupini. Nažalost, 2012. godina ne izgleda dobro ni za jednog igrača na tržištu, poručuju s RTL-a.

HTV je nezahvalno uspoređivati s komercijalnim televizijama, ako ništa drugo onda zbog 1,17 milijardi kuna prihoda, koliko je HRT lani ostvario od pristojbe, ali mu je lani zakonski smanjeno dopušteno vrijeme za emitiranje oglasa najprije s devet na šest, a u prosincu i na četiri minute u udarnom terminu. Pa ipak, neosporno je to da su HTV-ovi programi dodatno izgubili poziciju u gledanosti, barem što se tiče ciljane publike koja zanima komercijalne televizije.

Podaci RTL-a pokazuju da je HTV-u 1 udio u gledanosti među populacijom od 18 do 49 godina pao za 4,2 posto, na 15,1 posto, a HTV 2 lani je ostvario udio u gledanosti od 9,4 posto, što je 2,7 posto manje nego prethodne godine. Prema tim podacima, HTV-ov pad u marketinškom udjelu iznosi čak 27,1 posto. Prema službenim HTV-ovim procjenama, lani su dva televizijska programa od marketinga uspjela zaraditi samo 144,2 milijuna kuna, a za ovu godinu marketingom planiraju namaknuti samo 110 milijuna kuna.