I dok se novi šef Boeinga bavi krizom oko spornog modela zrakoplova 737 MAX, sada je suočen i s pritiskom europskih regulatora oko ugovora o kupnji brazilskog proizvođača Embraera, ključnog za dugoročnu strategiju kompanije. Regulatori Europske unije koji istražuju taj posao vrijedan 4.2 milijarde dolara zatražili su više od 1.5 milijuna stranica dokumenata o kupoprodajnim ugovorima u posljednjih 20 godina, izjavila su dva upućena izvora.
Zahtjev za dostavom tako opsežne dokumentacije upućuje na veliku zabrinutost Europske komisije zbog ugovora koji će, smatraju u Bruxellesu, smanjiti broj vodećih igrača na globalnom zrakoplovnom tržištu s tri na dva.
Bilo kakva odgoda transakcije bila bi novi udarac za Boeing koji je u ponedjeljak imenovao Davida Calhouna za novog izvršnog direktora u vrijeme krize izazvane prizemljenjem najprodavanijeg modela 737 MAX nakon dva smrtonosna pada.
Prijevoznici širom svijeta povukli su u ožujku iz prometa 737 MAX-ove nakon dvije teške nesreće u Indoneziji i Etiopiji u kojima je poginulo 346 ljudi.
Boeing je pristao kupiti 80 posto Embrareovog poslovanja komercijalnih zrakoplova koji konkurira europskom Airbusu na tržištu aviona manjih od 150 sjedala.
Dok suparničko preuzimanje Embraera zapinje, Airbus je ranije kupio glavnog Embraerovog konkurenta, kanadskog Bombardiera i pokušava povećati prodaju svog modela A220.
Originalno planiran za 2019., dogovor Boeing-Embraer odgođen je nakon što je EK u listopadu odlučila proširiti istragu i njegova realizacija sada se očekuje krajem veljače iduće godine.