Izazovi današnjice nameću potrebu za stvaranjem novih koncepata poslovanja temeljenih na održivim i obnovljivim načelima.
Do sad smo govorili o obnovljivim izvorima energije, učinkovitom upravljanju otpadom, osviještenom pristupu prirodi, održivom gospodarskom rastu, cirkularnoj ekonomiji, no uz sve navedeno potrebno je promišljati na ekonomski i financijski održiv način. Naime, upravljanje resursima i postavljanje dugoročne financijske stabilnosti nužno je za postizanje dugoročno održivog i ekonomski obnovljivog gospodarstva.
Koncept održivog razvoja funkcionira jedino u uvjetima u kojim su ekonomija i okruženje u sinergiji, a rješenje je stvaranje ekonomije koja se može regenerirati i biti održiva, udovoljiti potrebama sadašnjosti bez ugrožavanja budućih generacija.
Održivi ekonomski razvoj zahtijeva i od obrazovnog sustava stvaranje stručnjaka za suvremeni način poslovanja, u duhu paradigmi održivosti.
Stoga se na tržištu rada javlja sve veća potreba poslodavaca za educiranim kadrom koji će biti sposoban kreirati i provoditi strategije nove, zelene ekonomije - koja traži očuvanje okoliša, resursa i zaštite čovjekovog zdravlja.
Da je promicanje održivog poslovanja u dinamičnom okruženju današnjice, u cilju stvaranja pozitivnije poslovne klime i jačanja otpornosti gospodarstva u cjelini neophodno, zaključeno je na ReECON 2. međunarodnoj konferenciji, konferenciji o Obnovljivoj Ekonomiji, koja je okupila znanstvenike i stručnjake iz raznih područja poslovne ekonomije, informacijskih tehnologija, turizma, ruralnog i regionalnog razvoja. Konferencija je održana 20. - 22. rujna 2022. u Biogradu na Moru, a organizatori su po drugi puta bili Veleučilište Baltazar Zaprešić i Veleučilište u Virovitici, pod pokroviteljstvom Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije.
Sudionici su iznijeli zaključke i preporuke za promicanje održivog poslovanja. Prema riječima predsjednice Organizacijskog odbora konferencije, dr. sc. Petre Popek Biškupec „Obnovljivi pristup u gospodarstvu i racionalno iskorištavanje gospodarskih resursa nužni su preduvjeti za budući rast i razvoj društva. Koncept obnovljivog gospodarstva počiva na elementima holističkog pristupa poslovnim i ekonomskim procesima. U središtu obnovljivog pristupa poslovanju je čovjek čije ponašanje doprinosi održivosti. Obnovljivo gospodarstvo promišlja o širim učincima koje ima na zajednicu, a posebno ističe društveno odgovorno poslovanje i brigu za financijsku i gospodarsku stabilnost cijelog sustava. U tom smislu danas govorimo o financijskoj održivosti temeljenoj na kvalitetnim izvorima financiranja, organskom rastu poduzeća te o velikoj važnosti implementacije sustava osiguranja kvalitete u svim područjima i procesima.“
Na konferenciji je plenarno izlaganje pod naslovom „Ekonomija i održivost: kompromis ili situacija u kojoj svi dobivaju?“ održao dr. sc. Juan Sapena, dugogodišnji dekan, a danas predstojnik Odjela za ekonomiju i voditelj Christeynsove Katedre za održivi gospodarski razvoj pri Katoličkom sveučilištu u Valenciji.
Kao dobar primjer istaknuto je i Veleučilište Baltazar Zaprešić, koje razumije potrebe suvremenog poslovanja, stoga u svojim studijima nudi programe koji pružaju znanja za ove specifične profile stručnjaka.
Primjerice, Specijalistički diplomski stručni studij Menadžment javnog sektora na Veleučilištu Baltazar je koncipiran u skladu s modernim menadžerskim standardima prema najboljim uzorima iz Europske unije, a po završetku studija, stručnjaci oblikovani ovim programom imaju interdisciplinarna znanja i vještine potrebne za ustroj, djelokrug i vođenje brojnih subjekata iz javnog sektora. Ta znanja i vještine, između ostalih, uključuju i znanja iz strategijskog i projektnog menadžmenta, organizacije, ekonomije, prava, informacijskih sustava, javne nabave, rizika, projekata, upravljanja ljudskim potencijalima i drugim resursima, ali i zaštite okoliša te upravljanja energijom.
Na Specijalističkom diplomskom stručnom studiju Komunikacijski menadžment, Veleučilište Baltazar obrazuje komunikacijske menadžere koji imaju znanja iz komunikologije, psihologije, ekonomije, politologije i sociologije, razumiju društvene tokove, posjeduju znanja iz zaštite okoliša, održivog razvoja i socijalne odgovornosti. Studij integrira marketinške komunikacije, menadžment medija i zabavne industrije, komunikaciju novim tehnologijama te menadžment korporativnih komunikacija. Stručnjaci oblikovani ovakvim konceptualnim znanjem i praktičnim vještinama zasigurno mogu pridonijeti ukupnoj kvaliteti poslovanja organizacijama koje žele osnažiti svoje organizacijske i strateške komunikacije te biti u korak sa zahtjevima suvremenog poslovanja.
Veleučilište Baltazar Zaprešić ima više od 20 godina tradicije, više od 8000 diplomanata, a studiranje se odvija na čak 4 lokacije: u Zaprešiću, Zagrebu, Biogradu na Moru te Osijeku. Studenti koji se odluče za neki od studijskih programa, mogu iskoristiti prednosti online studiranja, stručne prakse ili specijalizacije te učiti od vrhunskih stručnjaka i predavača koji se služe modernim metodama izvođenja nastave u suvremeno opremljenim učionicama. Tu su, dakako, i dodatne mogućnosti za studente kao što su Erasmus razmjene te brojne prilike za networking. Upisi su u tijeku, a više o programima pronađite na www.bak.hr