GAZDA POSLAO PISMO

Opet problemi: Debeljak će radnicima splitskog brodogradilišta isplatiti tek minimalac

26.03.2021 u 12:27

Bionic
Reading

Problemi s isplatama primanja za oko dvije tisuće radnika Brodosplita, nakon trotjednog kašnjenja plaće za siječanj, nastavljeni su: Kako tportal doznaje, uprava splitskog škvera najavila je da će za ovaj mjesec dobiti tek minimalac

Za nedavno kašnjenje plaća vlasnik splitskog škvera Tomislav Debeljak izravno je optužio same radnike, koji su navodno krivi za kašnjenje u isporuci broda vrijednog oko 110 milijuna eura, a potom je, kada se pojavila informacija da su i takve plaće umanjene za 20 posto, tvrdio da to nije točno.

'Od početka imamo puno veći prosjek plaća nego u branši, zapošljavamo nove inženjere i radnike, ponosimo se time. Od prvog dana je praksa da onaj tko zasluži više, dobije više, a onaj tko zasluži manje, dobije manje', objasnio je vlasnik splitskog škvera prije dva tjedna, prilikom porinuća 108 metara dugog i 50 milijuna eura vrijednog polarnog kruzera.

Radnici splitskog škvera tportalu su proslijedili opširno pismo koje je uprava poslala većem dijelu zaposlenika, u kojemu za prelazak na minimalne plaće ponovno optužuje 'direktore, poslovođe, pa i radnike koji nisu na vrijeme obavili svoj dio posla te su odgovorni zato što još uvijek nije došlo do isporuke broda'.

'Oni su odgovorni što nismo prihodovali svoje vlastito učešće u tom brodu, zahvaljujući njima se poremetio novčani tijek Brodosplita, zbog čega smo sada prisiljeni donijeti odluku o isplati zakonskog minimalca. Potpuno bi bila drugačija situacija da se radilo odgovorno i na vrijeme, zato će oni koji nisu bili odgovorni snositi posljedice', piše između ostalog u spomenutom dopisu.

U samom Brodosplitu za tportal tvrde da se zapravo radilo o nacrtu, a ne i službenom obraćanju radnicima. U drugoj verziji ton prema radnicima ponešto je ublažen, premda se i dalje spominje da bi situacija bila drukčija 'da se radilo odgovorno i na vrijeme'. Najveći naglasak ipak se nastavlja na samog naručitelja 110 milijuna eura vrijednog broda, a radnicima je najavljeno da će im razlika do pune plaće s vremenom ipak biti nadoknađena.

Tvrdi se da je posljednjih godina Brodosplit doživio egzodus kvalificiranih radnika?
  • U nekim medijima se pisalo da ste prošlog mjeseca smanjili plaće radnicima?
  • Budžet je možda povećan, ali neki radnici zbilja jesu imali niža primanja.
  • Koliki je prosjek plaća u Brodosplitu?
  • Kažu i da provodite 'psiho-testove' među radnicima?
  • Koliko stranaca zapošljavate?
    +3
Intervju s Tomislavom Debeljakom Autor: Tom Dubravec / CROPIX

Pismo uprave Brodosplita radnicima prenosimo u cijelosti:

'Poštovani škverani,

kao što vam je poznato novogradnja 487 još uvijek nije isporučena naručitelju. Nakon što je brod sukladno ugovoru završen, sada odgovornost za neisporuku snosi naručitelj. Radimo sve potrebno i primopredaja će se uskoro izvršiti, a nakon nje odmah slijedi naplata cjelokupne vrijednosti broda od preko sto milijuna eura, a naše učešće u tom projektu čini vrlo visok postotak ukupnog iznosa. Odmah nakon što ostvarimo prihod vlastitog učešća za novogradnju 487, možemo ga koristiti za pokrivanje troškova redovitog poslovanja, između ostalog i za isplatu plaće radnicima.

S obzirom da to nije ostvareno ni do kraja ožujka, kako ne bi kršili zakonski rok za isplatu plaća, Uprava je donijela odluku da se sukladno ugovoru o radu i Zakonu o radu svim radnicima u zakonskom roku, dakle do kraja ovoga mjeseca, isplate minimalne plaće za veljaču.

Kriza prouzrokovana pandemijom pogodila je sva svjetska brodogradilišta. Mi smo joj također snažno izloženi, ali bez obzira na to što je došlo je do raznih poremećaja u prodaji, nabavi i ugovaranju, Brodosplit se drži puno bolje od većine brodogradilišta u svijetu. Napravili smo sve što je bilo u našoj moći i uz pomoć potpora Vlade RH za skraćeno radno vrijeme uspjeli sačuvati punu zaposlenost.

Međutim, bez obzira na COVID krizu sve troškove poslovanja uključujući i plaće radnicima Škvera - možemo podmirivati samo iz prihoda koja ostvarimo na svjetskom tržištu. A s obzirom da zbog (bespotrebnog) kašnjenja isporuke novogradnje 487 tijekom veljače prihod nismo ostvarili, jedino što možemo i to zahvaljujući ponovnoj pozajmici DIV GRUPE osigurati, a da ne prekoračimo zakonski rok - jest minimalna plaća za sve radnike.

Iako shvaćamo probleme i poremećaje na tržištu zbog pandemije, ne želimo amnestirati naručitelja i vršimo na njega veliki pritisak. No isto tako nećemo ni ovom prilikom, a niti ubuduće amnestirati i prešutjeti da su pojedini direktori, poslovođe, brigadiri, pa i radnici koji nisu na vrijeme obavili svoj dio posla, odgovorni zato što još uvijek nije došlo do isporuke broda.

Oni su odgovorni što nismo prihodovali vlastito učešće u tom brodu, zahvaljujući njima se poremetio novčani tijek Brodosplita, zbog čega smo sada prisiljeni donijeti odluku o isplati zakonskog minimalca. Potpuno bi bila drugačija situacija da se radilo odgovorno i na vrijeme, zato će oni koji su bili neodgovorni snositi posljedice.

A onim našim radnicima koji daju sve od sebe i odgovorno izvršavaju svoja zaduženja, čime pridonose izvršenje ugovorenih obveza - od srca zahvaljujemo, a donijeli smo i odluku da ćemo im nakon što uprihodujemo vlastito učešće, isplatiti razliku između minimalne i pune plaće.

Na kraju, apeliramo na sve angažirane na projektima završetka novogradnje 485, na obalnim ophodnim brodovima, mostu Ston, nadvožnjaku Prapratno, i projektu Širina u Solinu da daju sve od sebe kako bi gore nabrojeni projekti bili završeni kvalitetno i u ugovorenom roku kako više nikada ne bi došli u situaciju da zbog neodgovornosti narušimo novčani tijek Škvera.

Uprava Brodograđevne industrije Split, dioničko društvo'