Povodom smrti Thea Albrechta, osnivača lanca trgovina Aldi, čiji se ulazak na hrvatsku scenu najavljuje za 2012, njemački mediji podsjećaju na početke projekta Aldi koji je bio pionir u trgovačkoj formuli koja još uvijek ubire dobre rezultate: ponuditi kupcu što jeftiniju robu, široku paletu proizvoda, ne nužno visoke kvalitete
Danas je šoping ponajviše pitanje lifestylea, no postojala su vremena kada je odlučujući moment u kupovini bio novac. Nije se brinulo o odgovarajućim brandovima, ekološkoj pravednosti nastanka proizvoda, pa ni o visokoj kvaliteti, nego je bilo važno potrošiti što manje jer se novca nije imalo. Takva je bila trgovinska situacija u Njemačkoj nakon Drugog svjetskog rata, razrušenoj i poraženoj državi u kojoj se teško živjelo, a tada su na poslovnu scenu stupila braća Theo i Karl Albrecht.
Godine 1946. braća Albrecht preuzela su očevu trgovinu hranom, počevši štedjeti novac za širenje posla. Štednja je bila temeljni poslovni principi braće Albrecht i lanca trgovina Aldi (što je skraćenica od Albrecht diskont) koji su pokrenuli 1961. godine. Cilj je bio ponuditi kupcima što jeftiniju robu, bez obzira na raznovrsnost ponude, pa i kvalitetu. Službeni osnivač Aldija, stariji brat Theo Albrecht, umro je 24. srpnja u 88. godini života, i to kao 31. najbogatija osoba na svijetu, ako je vjerovati listi časopisa Forbes.
Theo Albert je pak na svoje rastuće bogatstvo reagirao povlačenjem iz javnosti, što ipak nije spriječilo otmicu koja mu se dogodila 1971. Tri tjedna je Albrecht proveo kod dvojice otmičara te im je na kraju platio sedam milijuna maraka otkupnine, tada najizdašniji iznos te vrste u Njemačkoj. Policija je kasnije otkrila da su otmicu izveli jedan odvjetnik i sitni kriminalac, no polovica novca nikada nije pronađena. Nakon toga braća Albrecht nisu više davala intervjue, a njihove posljednje fotografije, snimljene bez dozvole, datiraju s kraja osamdesetih godina prošlog stoljeća.
'Ograničeni izbor dnevnih potrepština' slogan je kojim Aldi opisuje svoj asortiman, no sve što nudi, nudi po najnižim cijenama koje još imaju i dodatne popuste. Na tom poslovnom principu braća Albrecht tijekom desetljeća razvila su svjetski poslovni imperij maloprodaje u kojem se profit ostvaruje prvenstveno kroz masovnost prodaje.
Braća Albrecht su Aldi poslovno podijelila na sjeverni i južni dio te se svaki brinuo o širenju na dogovorenom teritoriju. Procjenjuje se da Aldi u Njemačkoj ima više od četiri tisuće prodavnih mjesta, a prisutan je i u mnogim državama svijeta, od SAD-a do Australije. Poslovni model braće Albrecht su mnogi kopirali, posebno njihov najveći konkurent Lidl, no primat Aldija još nitko nije opasno ugrozio.
Ipak, kako bi uspješno poslovao, Aldi se mora neprestano širiti, a poslovni planovi Aldi Jug uključuju i Hrvatsku, u kojoj se ipak prvo pojavio Lidl. No, iz Aldija najavljuju ulazak na hrvatsko tržište 2012. godine, kada bi se trebale otvoriti prve trgovine.