Njihove glazbene albume pospremili smo odavno na tavan i u podrum, a njihovi posteri više ne krase naše zidove i ormare, no i dandanas ih radimo pratimo na vrhu glazbenih ljestvica i vjerno iščekujemo svaki njihov novi filmski naslov. A čini se da od miljenika s holivudskog crvenog tepiha možemo štošta naučiti i izvan svjetla reflektora
Naime glumci, glazbenici, modeli, redatelji, pa i reality zvijezde zamijenili su filmske setove, male ekrane i modne piste poslovnim sastancima, investicijama i prilično uspješnim poduzetničkim pothvatima. Iako su u samom startu u većoj prednosti zahvaljujući početnom kapitalu i velikoj publici, za uspješan biznis ipak je potrebno puno više.
Popisali smo miljenike Hollywooda koji su tijekom godina stvorili uspješne poslove.
Ashton Kutcher
Neto vrijednost: 200 milijuna dolara
Tvrtke: Katalyst Media, A-Grade Investments i Sound Ventures
Osim što je izgradio zavidnu glumačku karijeru, Kutcher je visokomotivirani poslovni čovjek i filantrop. Godine 2000. suosnovao je tvrtku Katalyst Media, a ona je producirala njegovu hit seriju 'Punk'd' na MTV-ju.
Deset godina kasnije suosnovao je tvrtku rizičnog kapitala A-Grade Investments i ulagao u današnje popularne tehnološke tvrtke, kao što su Skype, Spotify, Airbnb, Uber i Foursquare. Tvrtka je povećala svoja ulaganja od 30 milijuna dolara na 250 milijuna dolara u šest godina. Kutcherova nastojanja da podrži startupe nisu tu završila.
Godine 2015. suosnovao je još jednu tvrtku rizičnog kapitala pod nazivom Sound Ventures, specijaliziranu za rizična ulaganja u ranoj i kasnoj fazi razvoja. Od studenog 2022. imao je 117 poslovnih ulaganja, od čega su 68 osobna, a 49 partnerska ulaganja.
Kutcher ulaže u tvrtke koje su mu poznate i čije su vrijednosti u skladu s njegovima, umjesto u one koje nude najveći i najbrži povrat ulaganja. Uglavnom investira u tehnološke tvrtke jer vjeruje u njihovu dobrobit za svijet i društvo, ustvrdio je ranije.
Ryan Reynolds
Neto vrijednost: 150 milijuna dolara
Tvrtke: Aviation American Gin, Mint Mobile
Reynolds je poznat kao duhovit i karizmatičan glumac, ali i kao uspješan filmski producent i poduzetnik.
Godine 2018. kupio je udio u brendu alkoholnih pića Aviation American Gin. Također je suvlasnik Mint Mobilea, američke telekomunikacijske tvrtke. Ostatak njegovih poslovnih ulaganja uključuje producentsku tvrtku Maximum Effort, velški profesionalni nogometni klub Wrexham AFC, softversku tvrtku za upravljanje lozinkama 1Password i tvrtku za financijski menadžment Wealthsimple.
Glumac također stoji iza najuspješnijih oglasa svojih brendova, što potvrđuje to da je bio finalist za B2C Content Marketer godine na dodjeli Content Marketing Awards 2019.
Jessica Alba
Neto vrijednost: 100 milijuna dolara
Tvrtka: The Honest Company
Procijenjenu na 756 milijuna dolara u listopadu 2017., tvrtku The Honest Company pokrenula je 2012. glumica Jessica Alba kako bi potrošačima ponudila prirodne i ekološki prihvatljive alternative proizvode za bebe. U 2016. godini ostvarila je prihod od 250 milijuna dolara.
U svom posljednjem krugu financiranja u lipnju 2018., The Honest Company prikupila je 200 milijuna dolara u seriji koju je predvodila privatna tvrtka L Catterton, navodi The Hollywood Reporter. Glumica navodno posjeduje 15 do 20 posto tvrtke, prema Forbesu.
U svibnju 2021. izašla je na burzu inicijalnom javnom ponudom po cijeni od 16 američkih dolara za dionicu.
Danas The Honest Company ulaže dva posto svog godišnjeg prihoda u istraživanje i razvoj te testiranje kvalitete kako bi ponudila sigurne i učinkovite proizvode. Ta je odluka pala nakon suočavanja s optužbama za lažno oglašavanje.
Serena Williams
Neto vrijednost: 250 milijuna dolara
Tvrtke: Serena Ventures, linija odjeće Serena
Serena Williams nije samo jedna od najboljih sportašica svih vremena, već i jedna od najuspješnijih poslovnih žena. Osnovala je tvrtku rizičnog kapitala Serena Ventures 2014. godine kako bi financirala projekte u raznim industrijama, a sada ima tržišnu kapitalizaciju od 12 milijardi dolara. Već ima portfelj od 60 kompanija, uključujući SendWave, MasterClass i Daily Harvest.
Williams kaže da je zanimaju one tvrtke 'koje utječu na obične ljude na različite načine'. Zainteresirana je za fintech, a posebno je naklonjena tvrtkama koje se nalaze ili posluju u Africi, pa je nedavno rekla da bi voljela povećati svoj portfelj afričkih startupa. Izdala je također liniju odjeće.
Robert De Niro
Neto vrijednost: 500 milijuna dolara
Tvrtke: Nobu, Tribeca Enterprises, ostali restorani
Miljenik Hollywooda Robert De Niro ozbiljno zarađuje u gastro svijetu. Godine 1994. u suradnji s kuharom Nobuom Matsuhisom otvorio je japanski restoran Nobu. Poduzeće se proširilo na više od 40 lokacija, imaju i lanac hotela Nobu, a najavili su da kreću i u nekretninski biznis. Očekuje se da će Nobu Hospitality u sljedećih pet godina dosegnuti milijardu dolara prihoda, izvijestio je Fortune.
Zvijezda 'Kuma' ima vlasnički udio u nekoliko drugih restorana, uključujući njujorške Locanda Verde i Tribeca Grill. Uz to, suosnivač je medijske tvrtke Tribeca Enterprises 2003., čiji procijenjeni godišnji prihod iznosi 17,3 milijuna dolara, prema Crunchbaseu.
Jay-Z
Neto vrijednost: 2,1 milijarda dolara, prema Forbesu
Tvrtke: ROC Nation, Tidal, šampanjac Armand de Brignac, konjak D'Usse
Raznolik poslovni portfelj učinio je Jay-Z-ja jednim od najuspješnijih slavnih poduzetnika. Osnovao je tvrtku za zabavu Roc Nation 2008. godine, a 2015. kupio je streaming platformu Tidal za 56 milijuna dolara te je ona 2017. procijenjena na 600 milijuna dolara.
Nije mu strana ni vinska industrija. Zahvaljujući svom podrumu, hip hop mogul ušao je u luksuznu grupaciju LVHM, koja je otkupila 50 posto vlasništva u njegovom 250 milijuna dolara vrijednom šampanjskom brendu Armand de Brignac. U proljeće 2019. Jay-Z je postao prvi hiphoper koji je postao milijarder svojim ulaganjima.
Kim Kardashian
Neto vrijednost: 1,4 milijarde dolara
Tvrtke: Kim Kardashian: Hollywood, KKW Fragrance, KKW Beauty, Skims
Reality zvijezde i sestre Kardashian i Jenner često su na meti kritika jer nikome nije jasno 'koji su njihovi talenti i zašto su toliko slavne', no pod upravljačkom palicom najpoznatije momagerice Kriss Jenner, pet sestara iskoristilo je slavu te pokrenulo linije odjeće i šminke, u čemu su, voljeli ih li ili ne, doista uspješne. Na tronu je zasigurno Kim Kardashian jer je pokrenula nekoliko poslova, uključujući mobilnu igru te linije personaliziranih emojija i kozmetičkih proizvoda. Lansirala je KKW Beauty 2017. godine, a proizvodi su rasprodani za manje od tri sata, izvijestio je Money. Nedavno su američki mediji objavili i da je njezina devetogodišnja kći North izbacila liniju igračka.
U rujnu 2019. lansirala je pak brend odjeće za oblikovanje tijela Skims. Datum lansiranja odgođen je nekoliko mjeseci nakon što je prvotno ime Kimono naišlo na negativnu reakciju zbog prisvajanja jednog od simbola japanske kulture. Unatoč nestabilnom početku Skimsa, linija je rasprodana gotovo odmah nakon lansiranja, s 'desecima tisuća narudžbi u nekoliko minuta', rekao je Jens Grede, partner i direktor Skimsovog odbora, za Forbes.
Zanimljivo, poslovno carstvo Kim Kardashian započelo je i prije nego što je postala slavno lice. U srednjoj školi preprodavala je odjeću i obuću kupljenu u trgovinama ili odabranu iz svog ormara. Do 2006. otvorila je sa sestrama Kourtney i Khloé maloprodajnu trgovinu pod nazivom DASH u Calabasasu u Kaliforniji te ju je promovirala u njihovom reality showu 'Keeping Up With The Kardashians'.
Francis Ford Coppola
Neto vrijednost: 400 milijuna dolara
Tvrtka: Vinarija Francis Ford Coppola
Šesterostruki dobitnik Oscara, redatelj i tvorac kultnih filmova 'Kum', 'Kum 2' i 'Apokalipsa danas' Francis Ford Coppola već je više od 40 godina u vinskoj industriji, u kojoj je izgradio pravo carstvo. Za sve je to zaslužna njegova ljubav prema korijenima i talijanskom vinu i hrani, što ga je približilo kalifornijskoj vinskoj industriji.
Holivudski teškaš kupio je sa suprugom Eleanor 2006. ono što sada znamo kao vinariju Francis Ford Coppola. Danas u Kaliforniji ima dvije vinarije i preko 40 svjetskih nagrađivanih vina. Cijene boca kreću se od osam do 120 dolara za Diamond Collection Chardonnay i Archimedes Cabernet Sauvignon.
No osebujni redatelj nije ljubitelj samo filmova i vina. Godine 2018. pokrenuo je brend kanabisa pod nazivom Sána Company.
Rihanna
Neto vrijednost: 1,4 milijarde dolara, prema Forbesu
Tvrtke: Fenty Beauty, donje rublje Savage X Fenty, linija odjeće Fenty
Pjevačka senzacija s Kariba doista ima o čemu pjevati – njezin brend šminke Fenty Beauty ostvario je 570 milijuna dolara prihoda u 2018., izvijestio je Forbes. Brend je vrijedio više od 2,8 milijardi dolara, od čega je 50 posto pripalo Rihanni, njegovoj glavnoj izvršnoj direktorici. Prema Celebrity Net Worthu, Fenty Beauty generira više od 100 milijuna dolara prihoda svake godine. A ta bi brojka mogla značajno narasti nakon što je u veljači ove godine nastupila u poluvremenu Super Bowla.
Rihannin nastup u poluvremenu ocijenjen je, naime, 'najvećom reklamom sportskog događaja' poznatog po kreativnim i skupim reklamama. Tijekom 13-minutnog nastupa pjevačica je zastala da bi popravila šminku koristeći Invisimatte Instant Setting & Blotting Powder svog brenda.
Također je suvlasnica brenda luksuznih proizvoda s LVMH-om, a ima i liniju donjeg rublja Savage X Fenty.
Oprah Winfrey
Neto vrijednost: 2,6 milijardi dolara, prema Forbesu
Tvrtke: OWN, O, The Oprah Magazine
Nakon što je provela 25 godina na TV-u kao voditeljica talk showa 'Oprah', pokrenula je 2011. TV kanal OWN (Oprah Winfrey Network). Također je suvlasnica tvrtke Weight Watchers, sa sedam posto udjela, a ima i časopis O, The Oprah Magazine. Godine 2020. Discovery Inc. preuzeo je 95 posto OWN-a, ostavljajući Oprah sa samo pet posto udjela u tvrtki, iako je ostala izvršna direktorica kanala i njegova glavna kreativna direktorica. Prodala je svoj udio u zamjenu za 1,34 milijuna dionica Discoveryja.
Također je ulagala u razne tvrtke, kao što su brend za mršavljenje i fitnes Weight Watchers, lanac restorana zdrave hrane True Food Kitchen, tvrtka za zobeno mlijeko Oatly i tvrtka za prehrambenu tehnologiju Apeel Sciences. Nebrojeno puta bila je proglašavana jednom od najutjecajnijih osoba na svijetu.
Mark Wahlberg
Neto vrijednost: 400 milijuna dolara
Tvrtke: Wahlburgers, AQUAhydrate
Holivudska zvijezda Mark Wahlberg mogao bi biti na putu za Novi Zeland jer ga čeka otvorenje obiteljskog burger bar u Aucklandu.
Glumac, reper (Marky Mark) i poduzetnik, za kojeg se smatra da posjeduje oko 350 milijuna dolara, pokrenuo je 2011. godine lanac restorana Wahlburgers, specijaliziran za pripremu vrhunskih hamburgera. Pokrenuo ga je s braćom Donniejem Wahlbergom, koji se proslavio kao član boy benda New Kids on the Block iz 1980-ih, i Paulom, kuharom koji stoji iza Wahlburgersovog jelovnika.
Njihov međunarodni lanac ima više od 90 restorana, no suočili su se i s kontroverzama i tužbama. Tužili su ih, naime, njihovi poslovni partneri i dugogodišnji obiteljski prijatelji, tvrdeći da su bili isključeni iz planova za proširenje lanca restorana Wahlburgers. Kad su 2017. godine zatvorili nekoliko restorana, mediji su tvrdili da je to zbog financijskih problema, no menadžment je ustvrdio da su krenuli s 'uvođenjem promjena, što je rezultiralo zatvaranjem restorana'.
Sofia Vergara
Neto vrijednost: 180 milijuna dolara
Tvrtke: EBY, Sofia Jeans by Sofia Vergara, kolekcija namještaja, Fragrances by Sofia Vergara
Godine 2017. zvijezda serije 'Moderna obitelj' Sofia Vergara suosnovala je tvrtku za donje rublje EBY, a ona funkcionira po modelu pretplate. Jedan par donjeg rublja košta 16 dolara, a isporučuje se na mjesečnoj ili tromjesečnoj bazi. Deset posto neto prodaje odlazi u zakladu Seven Bar Foundation, koja pomaže ženama u siromaštvu da pokrenu male tvrtke.
Vergara također ima liniju traperica koja se prodaje u Walmartu, liniju cjenovno pristupačnog namještaja koja se prodaje na Rooms to Go, kao i liniju parfema.
Gwyneth Paltrow
Neto vrijednost: 200 milijuna dolara
Tvrtka: Goop
Wellness i lifestyle brend Goop Gwyneth Paltrow od pokretanja 2008. ne nailazi na odobravanje obožavatelja te su oni kritizirali 'kontroverzni režim prehrane' glumice. No svaka reklama očito doista jest dobra reklama, pa ni kritike nisu spriječile tvrtku da postane profitabilna. 'Mislili su da sam luda i pobunili su se. Sada je to tržište vrijedno milijarde dolara. Ne zanimaju me hejteri', ustvrdila je Paltrow.
Goop se proširio u online trgovine s obzirom na to da obožavatelji izdvajaju velik novac za proizvode za ljepotu, modu, zdravlje i dom prema odabiru i savjetima poznate glumice. U srpnju 2018. Goop je bio vrijedan 250 milijuna dolara, objavio je The New York Times Magazine.
Također je pisala knjige, ulagala u nekretnine i radila s različitom brendovima, a njezino bogatstvo došlo je do iznosa od vrtoglavih 200 milijuna dolara, prema Celebrity Net Worthu.
Sarah Jessica Parker
Neto vrijednost: 200 milijuna dolara
Tvrtke: SJP Beauty, SJP Sarah Jessice Parker, SJP za Hogarth
Utjelovila je kolumnisticu Carrie Bradshaw u seriji 'Seks i grad', koju je obilježila ljubav prema modi i cipelama. A čini se da Sarah i Carrie imaju puno toga zajedničkog.
Naime 2014. godine pokrenula je SJP by Sarah Jessica Parker, luksuznu liniju cipela, koje se prodaju u pop-up dućanima u Los Angelesu i New Yorku. Obično se kreću između 300 i 600 američkih dolara po paru, no to je 'sitnica' za njezine obožavatelje koji žele cipele s potpisom omiljene trendseterice.
Ima i liniju mirisa, SJP Beauty, koju je lansirala prije više od deset godina, a također je izvršna direktorica izdavačke kuće SJP za Hogarth.
Cindy Crawford
Neto vrijednost: 400 milijuna dolara
Tvrtka: Meaningful Beauty, Cindy Crawford Home, Ladder
Vladala je svjetskim modnim pistama 90-ih godina i bila muza najvećih modnih dizajnera. Iako je i dandanas među najtraženijim modelima, piste je zamijenila dvoranama za sastanke. Supermodel Cindy Crawford suosnivačica je linije za njegu kože protiv starenja Meaningful Beauty.
Pokrenula je i liniju kućnih potrepština, Cindy Crawford Home, koja se prodaje na Rooms to Go i Furniture.com te joj donosi godišnji prihod od 250 milijuna dolara, izvijestio je Forbes 2015. No tu nije kraj njezinim poslovnim pothvatima. U siječnju 2019. Crawford je u suradnji s LeBronom Jamesom, Arnoldom Schwarzeneggerom i Lindsey Vonn lansirala Ladder, liniju dodataka prehrani.
Drew Barrymore
Neto vrijednost: 125 milijuna dolara
Poslovi: Flower Films, Flower Beauty, Beautiful by Drew
Drew Barrymore nalazi se u filmskom poslu od djetinjstva, a nakon brojnih uspješnica pokrenula je 1995. godine producentsku tvrtku Flower Films te je pokazala da 'zna zanat' u projektima i filmovima 'Santa Clarita Diet' i 'Whip It'.
Svoj poslovni portfelj proširila je na svijet ljepote, mode i kućnih potrepština osnivanjem brenda Flower. Njezina linija Flower Beauty obuhvaća šminku, parfeme i kozmetičke dodatke, a prodaje se po pristupačnim cijenama u Walmartu i Ulti.
Poduzetna bivša glumica pokrenula je i brend Flower Eyewear te prodaje sunčane i naočale za čitanje te dioptrijske leće za manje od 100 dolara. Njezina linija kućnih potrepština, Beautiful by Drew, može se također pronaći u Walmartu. Osim što se ostvarila u glumi, ova 48-godišnjakinja danas je uspješna voditeljica talk showa.