Za prodaju i turizam u godinu dana pandemije oglasima su tražilo oko 50 posto manje radnika nego u 2019., a nakon nešto slabijeg početka ove godine u prva dva tjedna ožujka u tim i u drugim sektorima vide se naznake oporavka s rastom potražnje za radnicima za 12 posto u odnosu na 2020., podaci su portala MojPosao
Podsjećajući na prve dane ožujka 2020., kada nitko još nije mogao ni slutiti da će borba protiv do tada nepoznatog virusa zatvoriti sve i postati problem za cijeli svijet, s portala MojPosao u utorak dodaju da je panedemija snažno utjecala na većinu grana u gospodarstvu, posebice turizam i ugostiteljstvo, što potvrđuju i njihovi podaci.
Iznose pritom kronologiju potražnje na tom portalu, pri čemu je primjetno da je u siječnju 2020. zabilježen minimalni pad ukupnog broja oglasa za radna mjesta u odnosu na isti mjesec 2019., da bi taj pad u veljači 'porastao' na 10 posto, a ožujku na 44 posto, dok je u travnju bilo najkritičnije, sa 71 posto manje oglasa nego u istom mjesecu 2019. godine.
Situacije se zatim nešto popravila u svibnju i lipnju kada su popustile epidemiološke mjere pa je počeo rasti i broj oglasa i natječaja za poslove, što se nastavilo i tijekom ljetne turističke sezone, no s dolaskom jeseni i ponovnim pooštravanjem epidemioloških mjera te djelomičnim zatvaranjem gospodarstva opet pada potražnja za radnom snagom.
Padajući trend nastavljen je početkom 2021., ali je u veljači došlo i do prvih naznaka oporavka tržišta rada, da bi u prvih desetak dana ožujka prvi put u godinu dana broj objavljenih natječaja za posao premašio brojke iz prethodne godine.
Najmanje poslova u turizmu, ljudskim resursima, ljepoti i sportu
Podaci tog portala pokazuju da su poslodavci i radnici u turizmu u godinu dana pandemije bili najpogođeniji, jer je u tom sektoru objavljeno 57 posto manje oglasa za posao nego godinu ranije. Slijede poslovi u ljudskim resursima te u ljepoti i sportu, kojih se nudilo 55 odnosno 53 posto manje.
U kategoriji u kojoj inače bude na tom portalu najviše oglasa za posao, prodaji i trgovini, objavljeno je 50 posto manje nego u 2019., ističu s portala MojPosao.
Ipak, bilo je, kako kažu, i zanimanja koja su se više tražila, poput onih u obrazovanju i znanosti, za koje je bilo čak 30 posto više oglasa nego u 2019., a slijede poslovi u zdravstvu i socijalnom radu s porastom oglasa od 26 posto, skrbi o djeci i starijima s rastom od 22 posto te u graditeljstvu, geodeziji i geologiji s 19 posto više oglasa.
U prvim dva tjedna ožujka rast potražnje za radnicima 12 posto
Slični se trendovi nastavljaju i početkom 2021., ali i uz vidljive pomake, pa je tako do sredine ožujka objavljeno gotovo 10 tisuća oglasa za slobodna radna mjesta, što je 13 posto manje nego u isto vrijeme 2020., pri čemu s portala MojPosao napominju da je u to vrijeme 2020. oglasa bilo objavljeno 9 posto manje nego u 2019. godine.
Po mjesecima 2021., u siječnju je broj oglasa smanjen 33 posto u odnosu na siječanj 2020., u veljači je pad smanjen na šest posto, a u prva dva tjedna ožujka (kada ni 2020. još nije bilo 'lockdowna') po oglasima se vidi rast potražnje za radnicima od 12 posto.
Ipak, i dalje je u kategorijama turizma i prodaje još uvijek primjetan pad u ukupnom broju oglasa, za 16 posto u prodaji i 15 posto u turizmu, gdje je čak u siječnju bila, kako opisuju, 'alarmantna' situacija jer je pad potražnje za radnicima dosegnuo čak 81 posto.
To se popravilo s popuštanjem mjera i dolaskom proljeća, kao i cjepiva, pa je u veljači taj pad sveden ma 33 posto, u ožujku na svega 15 posto, a samo u prva dva tjedna ožujka objavljeno je gotovo isti broj oglasa kao u istom vremenu 2020., a slično se vidi i u prodaji i trgovini, gdje je nakon pada oglasa za poslove u siječnju od 45 posto, u veljači smanjen na 30 posto, te u prva dva tjedna ožujka na 16 posto.