NOVI ADUT PROMOCIJE

Pisanje stranih blogera o Hrvatskoj platit ćemo 1,5 milijuna kuna

03.09.2012 u 11:00

Bionic
Reading

Tridesetak stranih blogera posjetit će Hrvatsku u predsezoni i posezoni te će svojim čitateljima prenositi dojmove iz Lijepe Naše, a putovanja će organizirati Hrvatska turistička zajednica (HTZ), što će nas koštati 1,5 milijuna kuna

Koliko HTZ izdvaja za oglase?

Iako je budžet za offline oglašavanje (izrada brošura) u 2013. srezan za 52 posto, on i dalje iznosi visokih 25,4 milijuna kuna, a sve mu se više približava budžet za online oglašavanje koji se u odnosu na ovu godinu planira udvostručiti i iznosi 18,7 milijuna kuna. Za 24 posto porast će proračun za udruženo oglašavanje, na 56,2 milijuna kuna, čime se financira zajednička promocija privatnog i javnog turističkog sektora u tisku, na TV-u, internetu, kao i organizacija autobusnih tura kojima se pomaže agencijama u dovođenju gostiju.

Marketinški stručnjaci koje je angažirala Hrvatska turistička zajednica sve manje vjeruju u brošure, suvenire i klasično oglašavanje pa se njihovi budžeti znatno režu, a kao novost uvode blog-putovanja i viralnu kampanju na društvenim mrežama preko kojih će se promovirati hrvatski turizam.

Za ugošćavanje stranih blogera HTZ je u budžetu za sljedeću godinu izdvojio 1,5 milijun kuna, a u viralnu kampanju na društvenim mrežama investirat će 4,5 milijuna kuna.

U HTZ-u smo pokušali saznati koje blogere namjeravaju dovesti u Hrvatsku, no njihova će imena biti poznata tek u travnju:

'Do tada je potrebno identificirati utjecajne blogere na ključnim tržištima te po temama (nautički turizam, odmori, priroda, posebni interesi itd.) i na osnovi njihove online reputacije definirati konačnu listu onih kojima bi bio upućen poziv na putovanja – riječ je o po 12-15 blogera za svako putovanje', odgovorili su tportalu.

Reputacija stranih blogera, čiji bi tekstovi trebali povećati online komunikaciju o Hrvatskoj, provjeravat će se i pomoću analitičkih alata Klout i Alexa.

Putovanja će se organizirati u dva navrata, u predsezoni i posezoni, u što bi, naglašavaju u HTZ-u, svakako bile uključene i kontinentalne destinacije. Rezultati blogerske akcije ocjenjivali bi se u studenom 2013. godine.

Mjerit će se broj objavljenih članaka, a premda ne spominju to da blogeri moraju pisati samo lijepo o Hrvatskoj, ideja je da ih organizatori putovanja impresioniraju:

'Pozvani blogeri moraju doživjeti realna i jedinstvena iskustva, različita od onih u konkurentskim destinacijama. U protivnom, njihov putopis o destinacijama neće imati značajan efekt', piše u Operativnom planu koji su za 592.000 kuna izradili Horwth Consulting i španjolski THA i koji bi HTZ trebao usvojiti u listopadu.

Zanimljivo je to što, bez obzira na milijunski budžet, u marketinškom planu piše da očekuju pomoć lokalnih poduzeća u ugošćavanju blogera: za osiguranje smještaja, transporta, obroka itd. Hoće li i sami autori dobiti honorar? Ne, u HTZ-u kažu da će im pokrivati samo troškove putovanja i produkcijske troškove kao što je, primjerice, snimanje iz zraka.