U posljednjih dvadesetak godina u nadmetanju Podravke i Atlantica, dviju najistaknutijih burzovnih kompanija u segmentu prehrambene industrije, pobjede je uglavnom bilježila kompanija Emila Tedeschija. Ali ove godine stvari su se uvelike promijenile
Moderna poslovna strategija usmjerena na stalno jačanje nekoliko prepoznatljivih brendova, uz pametne akvizicije, osigurala je kompaniji Emila Tedeschija kontinuiran rast i tržišno širenje. S druge je strane Podravka dugo vremena stagnirala opterećena sporim restrukturiranjem i pronalaženjem prave strategije rasta.
Međutim u posljednjih nekoliko godina koprivnički prehrambeni div unaprijedio je svoje poslovanje i više ne zaostaje. Pozitivni trendovi uhvatili su maha u eri Marina Pucara, koji je značajno osnažio profitabilnost kompanije, a nastavili su se pod upravom Martine Dalić. Razlika je posebno došla do izražaja tijekom ove godine, u kojoj je Podravka po mnogo čemu nadmašila Atlantic.
U prvih devet mjeseci 2022. obje kompanije bilježe značajan rast prodaje, ali i velik pritisak na profitabilnost poslovanja uslijed inflatornih troškova u gotovo svim segmentima.
Unatoč poteškoćama, Podravka je uspjela održati profitne marže gotovo neokrznutima dok su pokazatelji profitabilnosti Atlantic grupe osjetno pogoršani.
Atlanticova operativna dobit (normalizirana EBITDA) potonula je 20,4 posto, na 532,2 milijuna kuna, dok je Podravkina porasla 4,9 posto, na 516,5 milijuna kuna. Istovremeno, čista dobit Tedeschijeve kompanije srezana je za 33,2 posto, na 262,5 milijuna kuna, a Podravkina je ojačala za 3,8 posto dostigavši 269,1 milijun kuna.
Presudan utjecaj na pad Atlanticove dobiti imali su troškovi sirovina i materijala jer su rasli tri puta brže od rasta prodaje. Pritom najveći negativni učinak dolazi od poskupljenja sirove kave, ključne sirovine za Atlanticovo područje s najvećim udjelom u prodaji grupe.
Podravkin proizvodni miks opterećen je nešto manjim rastom troškova te je koprivnička tvrtka pretrpjela tek blag pad profitnih marži. Pritom treba naglasiti da je Podravka uspjela sačuvati marže unatoč znatno većem izdvajanju za plaće zaposlenih.
U konačnici, Podravka je u prvih devet mjeseci pobijedila Atlantic u svim ključnim pokazateljima poslovanja (normalizirana EBITDA marža, neto profitna marža, povrat na kapital).
Dokaz trenutne Podravkine nadmoći je i znatno jači novčani tok iz poslovnih aktivnosti, koji je u odnosu na isto razdoblje prošle godine porastao za 15,6 posto dostigavši 519,5 milijuna kune. S druge strane, generiranje gotovine iz operativnog poslovanja kod Atlantica je više nego prepolovljeno (na 248 milijuna kuna) što upućuje na sporiji obrtaj kapitala i slabiju naplatu potraživanja.
Razlike u dinamici poslovanja odrazile su se i na cijenama dionica. Nakon objave rezultata cijena Podravkine dionice na Zagrebačkoj burzi skočila je za 4,9 posto dok je Atlanticova potonula za 6,3 posto.
Suprotni pravci u kretanju cijena dionica rezultirali su kapitalnim promjenama u vrednovanju dvaju suparnika. Nakon dugo godina tržišna vrijednost Podravke nadmašila je vrijednost Atlantic grupe.
Prema zaključnim cijenama dionica 9. studenog, tržišna kapitalizacija Podravke dosegnula je 4,57 milijardi kuna dok je Atlantic grupa vrijedila 4,35 milijardi kuna na burzi.