Grupa Podravka u prvih šest mjeseci ove godine ostvarila je 1,72 milijarde kuna prihoda od prodaje, što je na gotovo jednakoj razini kao i u istom razdoblju prošle godine, dok je neto dobit istodobno pala za 30 posto, na 39,1 milijun kuna, podaci su iz financijskog izvješća Podravke objavljenog na Zagrebačkoj burzi.
Podravka je također objavila da je Nadzorni odbor na današnjoj sjednici prihvatio financijske izvještaje prihvatio te na njih dao suglasnost.
Iz Podravke u komentaru uz financijsko izvješće navode da je operativna dobit grupe za prvih šest mjeseci ove godine iznosila 84,2 milijuna kuna, što je 18 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine.
Neto dobit grupe je iznosila 39,1 milijun kuna, što je 30 posto niže nego u istom razdoblju lani.
No, ako se, kako se navodi u izvješću, analizira profitabilnost grupe Podravka bez utjecaja jednokratnih stavki, uočava se porast EBITDA i EBIT, dok je neto dobit gotovo na jednakoj razini kao i u istom razdoblju 2011. godine. Naime, strateško poslovno područje Farmaceutika je u prvom polugodištu prošle godine ostvarilo jednokratni prihod s naslova povrata sredstava od osiguranja u iznosu od 23,7 milijuna kuna, što je u tom razdoblju pozitivno utjecalo na rezultat, dok ove godine imamo negativne jednokratne stavke u iznosu od 7,4 milijuna kuna, koje se odnose na otpremnine, objašnjavaju iz Podravke.
Po podacima iz izvješća, prihodi od prodaje strateškog poslovnog područja (SPP) Prehrana i pića u prvih su šest mjeseci ove godine iznosili 1,33 milijarde kuna, što je 3 posto manje nego lani. Taj pad iz Podravke objašnjavaju padom prodaje na domaćem tržištu za 5 posto, ali i nešto nižom razinom ukupne prodaja na inozemnim tržištima, za 1 posto.
Unatoč tome, neka su inozemna tržišta ostvarila i porast prodaje u tom području, poput onih u jugoistočnoj i zapadnoj Europi, prekooceanskim zemljama, Dalekom istoku, Australiji, SAD-u te istočnoj Europi, posebno Rusiji.
Po podacima iz izvješća, područje Farmaceutike zabilježilo je porast prihoda od prodaje od od 9 posto, na 387,3 milijuna kuna. Pritom su na inozemnim tržištima zabilježili rast od 19 posto, dok je na hrvatskom tržištu to raslo za 2 posto.
Ukupni troškovi grupe Podravka iznosili su 1,63 milijardi kuna, što je za 7,4 milijuna kuna manje nego su bili u lanjskih prvih šest mjeseci. Kako se navodi, pad od 7 posto zabilježen je kod kod troškova prodaje i distribucije, 5 posto su smanjeni troškova marketinga, dok su za 1 posto porasli troškovi prodanih proizvoda, a 13 posto opći i administrativni troškovi.