Glavna tajnica Udruge Glas poduzetnika Branka Prišlić govorila je na N1 televiziji o nedostatku radnika i inflaciji
Prišlić je komentirala odluku Vlade da ograniči veleprodajne cijeneg goriva.
“Dugoročno je takva odluka neodrživa i nema smisla. Svi spominju prihode, a nitko ne pita koliki su im troškovi. Procjena gubitka za članove malih distributera goriva iznosi 16,5 milijuna kuna”, kaže Prišlić dodajući da brojke govore same za sebe. “Mnogi od njih će morati staviti ključ u bravu. Smatramo da Vlada treba primijeniti neke druge modele kako bi naši članovi mogli dalje poslovati. Tu je više od 1000 obitelji koji ovise direktno o distributerima”, rekla je za N1.
Prišlić govori i kako građani trebaju vozila, ali i da Vlada treba donijeti mjere kojima će kompenzirati dio cijene distributerima. “Imamo i PDV koji se može smanjiti”, kaže ona podsjećajući da su trošarine smanjene, ali smanjenje PDV-a je instrument za kojim još nije posegnula. “Vlada bi trebala voditi računa o svima nama i odreći se dijela kolača”, kaže.
Ona smatra da su mali distributeri jako važni. “Ne možemo živjeti u svijetu gdje je monopol, duopol, ali ne možemo zahtjevati od nekoga da prodaje gorivo po istoj cijeni po kojoj ga nabavlja”, kaže dodajući da je ovo priča duga nekoliko mjeseci.
Cijena energenata u velikom opsegu utječe na poduzetnike, kaže Prišlić dodajući da se UGP zalaže da se npr. cijena struje za poduzetnike približi cijeni koju plaćaju građani. “Ni je jednoj zemlji EU-a cijena struje za poduzetnike nije trostruko veća”, kaže Prišlić.
Najviše radnika u Hrvatskoj, prema njenim riječima, nedostaje u ugostiteljstvu i turizmu, a najveći problem s kojim se strani radnici suočavaju je dugotrajno čekanje na radne dozvole. “To je zbog preopterećenja sustava”, kaže Prišlić.
Dodaje i da smatra kako ugostitelji i turističke djelatnosti nisu previše digli cijene jer oni moraju podmiriti davanja državi, platiti režije i platiti radnika.
“Plaće to ne mogu pratiti”, kaže ona.
“Da bi mogli opstati, poduzetnici su primorani dići cijene. Tko si može priuštiti džintonik od 70 kuna… možda će se neki morati odlučiti samo za tonik”, govori dodajući kako treba raditi na kvaliteti usluge ako Hrvatska želi biti turistička destinacija te da turistima osim sunca i mora treba ponuditi i sadržaje.