Sindikati koji djeluju u Zračnoj luci Zagreb smatraju da je Vlada pogriješila što je prihvatila ponudu Zagreb Airport International Company (ZAIC) za koncesiju za izgradnju novog putničkog terminala u Zračnoj luci Zagreb (ZLZ), te da je općenito koncesijski model pogrešan i štetan za razvoj ZLZ-a
Glasnogovornik Koordinacije sindikata ZLZ-a Ante Dujić izjavio je na današnjoj konferenciji za novinare da su sindikati od Vlade očekivali poništenje natječaja te da je ZLZ sposoban sam, iz vlastitog kapitala, financirati proširenje kapaciteta
Po njegovim riječima, ukupni godišnji prihodi ZLZ-a od korištenja piste, reklama, najma ureda, raznih putničkih taksi i naplate parkinga iznose 21,6 milijuna eura, a za 30 godina, koliko bi trajala koncesija, to bi bilo 649,6 milijuna eura. Zašto te prihode ustupiti koncesionaru, pita se Dujić, kad ZLZ komotno može sam financirati izgradnju novih objekata.
Za sindikalce su upitne i procjene rasta prometa na 8,5 milijuna putnika godišnje. Napominju da su samo u zadnja dva tjedna propale dvije kompanije koje lete u Zagreb, a ni stanje u Croatia Airlinesu nije dobro. Stoga drže da treba pažljivo optimirati gradnju novih kapaciteta, te da čak i aerodrom kakav je danas može opslužiti promet u dolazećem razdoblju.
U vezi slijedećih koraka sindikata Dujić je najavio zbor radnika u utorak, na kojem bi mogle biti donijete odluke o sindikalnim akcijama
Prvi potpredsjednik Vlade i ministar gospodarstva Radimir Čačić potvrdio je u četvrtak da je Vlada prihvatila ponudu francuskog konzorcija Zagreb Airport International Company (ZAIC) za koncesiju za izgradnju novog putničkog terminala u Zračnoj luci Zagreb (ZLZ).
ZAIC, iza kojega stoje pariški aerodrom - Aéroports de Paris Management - i građevinska kompanija Bouygues Batiment International, ponudio je u fiksnom dijelu 87,2 milijuna eura u 30-godišnjem razdoblju, a kada se tome doda varijabilni dio, Hrvatska bi od koncesijske naknade trebala dobiti nekoliko stotina milijuna eura.
Radovi bi trebali početi do kraja godine, a Francuzi jamče da će većinu građevinskih radova obavljati hrvatske tvrtke.
Predmet koncesije je izgradnja novog putničkog terminala ZLZ-a te upravljanje postojećim i novoizgrađenim terminalom ZLZ-a i pripadajućom infrastrukturom, a koncesiju daje Vlada na rok od 30 godina.