Članice Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore optimističnije su nego prošle godine kada je riječ o izgledima hrvatskog gospodarstva u 2016. godini, ali su još uvijek kritične u opisu sadašnjeg stanja, pokazalo je Gospodarsko istraživanje 2016. čije je rezultate ta komora predstavila u utorak
Od 380 tvrtki članica u Hrvatskoj u anketi je sudjelovalo njih 80, a rezultati pokazuju da od anketiranih njih 38 posto izglede hrvatskog gospodarstva procjenjuje boljim nego lani, kada ih je to smatralo 17 posto, istaknuto je na predstavljanju rezultata istraživanja u Njemačko-hrvatskoj industrijskoj i trgovinskoj komori.
Njih 55 posto smatra da će situacija biti ista kao prošle godini (lani ih je bilo 66 posto), a lošiju situaciju od lanjske očekuje osam posto anketiranih, što je znatno manje od 16 posto iz prošlogodišnje ankete.
Istraživanje je pokazalo i da je trenutačna gospodarska situacija u Hrvatskoj još uvijek prilično loša - 59 posto anketiranih trenutnu gospodarsku situaciju drži lošom, što je ipak znatno manje u odnosu na 85 posto prošle godine. Njih 40 posto smatra da je aktualno gospodarsko stanje zadovoljavajuće, što je bolje nego lani kada je takvih bilo 14 posto, a jedan posto anketiranih, kao i prošle godine, smatra da je trenutačna gospodarska situacija dobra.
U Hrvatskoj se, kako je istaknuto, vidi više optimizma nego u drugim zemljama srednje i istočne Europe, što je dobro.
Ukupno uzevši, Hrvatska je na rang listi 20 zemalja srednje i istočne Europe prema atraktivnosti za ulaganja zauzela osmo mjesto, kao i prošle godine.
'Hrvatska je na 8. od 20. mjesta, što nije loše', kazao je predsjednik Uprave Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore Nicolas Baron Adamovich, no smatra kako je potrebno to poboljšati i penjati se prema gore.
Što se tiče procjene razvoja poslovanja anketiranih tvrtki u ovoj godini, više od polovice, ili njih 54 posto, očekuje da će biti bolje. 'To je dobra slika koja ulijeva optimizam', rekao je Adamovich.
Većina tvrtki, njih 59 posto, procjenjuje da će im promet rasti u odnosu na 2015. godinu, njih 31 posto smatra da će ostati isti, a 10 posto da će biti lošiji nego lani.
Povećanje investicija u ovoj godini očekuje oko 44 posto anketiranih tvrtki, njih 43 posto očekuje ulaganja na razini 2015. godine, a oko 14 posto očekuje njihovo smanjenje.
Ocjenjujući Hrvatsku kao poslovnu destinaciju, članice Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore kao prednosti ističu članstvo u EU, obrazovanje i kvalifikacije radne snage, produktivnost i zalaganje zaposlenika te infrastrukturu.
Najvećim hrvatskim slabostima smatraju porezna opterećenja i porezni sustav, javnu upravu, nepredvidivost gospodarske politike i pravnu nesigurnost.
Adamovich je među problemima izdvojio porezni sustav i porezna opterećenja, poručujući kako ih se ne smije prečesto mijenjati i trebali bi biti atraktivniji u odnosu na konkurentske zemlje. Javna uprava je spora, a pravna sigurnost nepredvidiva, dodao je.
Istraživanje je pokazalo i da bi 80 posto anketiranih tvrtki ponovo odabralo Hrvatsku kako poslovnu destinaciju, što znači da je slika o Hrvatskoj slična prošlim godinama, naglašeno je na predstavljanju rezultata istraživanja.
U Njemačko-hrvatskoj industrijskoj i trgovinskoj komori kažu i kako gospodarstvo s optimizmom gleda na to što je premijer nestranačka osoba i što ima puno iskustva u biznisu, no napominju kako će tek idući mjeseci pokazati je li Vlada reformska ili ne.