Nakon poduže suše i loših vijesti, od kojih je posljednja da je njemački brodovlasnik NSC ipak raskinuo ugovor za car-carrier Monte Carlo, u 3. maju su potpisali ugovor s norveškim brodarom Utkilen Chemtrans o dovršetku gradnje dva chemical tankera, uz još jedan u opciji
Za trećemajce to znači posao na opremanju vrijedan 33 milijuna eura, i to u vrijeme krize zbog koje je u prvih deset mjeseci ove godine u cijelom svijetu ugovoreno samo 250 novih brodova što je samo 5 posto od novogradnji koje su se, primjerice, ugovorene tijekom 2007. godine.
Riječko brodogradilište do ovog je posla došlo nakon što je talijansko brodogradilište De Poli iz Pellestrine, s kojom su Norvežani prvotno bili ugovorili te brodove, zapalo u teškoće i bankrotiralo.
Svoje su brodove iz Utkilen Chemtransa potom otkupili na sudskoj dražbi, a u oštroj konkurenciji »3. maj« odabran je za završetak posla na ovim brodovima.
Kako doznajemo od predsjednika Uprave »3. maja« Željka Starčevića, prva dva chemical tankera, nosivosti 9.500 tona, u relativno su visokom stupnju dovršenosti, odnosno više od pola dok je gradnja trećeg tek započeta. Značaj ovog posla za riječki škver, ističe Starčević, ogleda se i u činjenici da za njega trećemajci neće trebati nova državna jamstva ni kredite, što će svakako veseliti »škrtog« ministra financija Ivana Šukera.
Cijeli je posao, naime, dogovoren na način da će Norvežani plaćati u mjesečnim ratama prema realiziranim segmentima posla. Rok za isporuku prvog i drugog norveškog chemical tankera je pet odnosno osam mjeseci od trenutka kada stignu u opremni bazen »3. maja«. Inače, ove poludovršene novogradnje s talijanske će obale biti dotegljene krajem ove ili odmah početkom iduće godine.
Prema Starčevićevim riječima, u »3. maju« nadaju se da će do kraja ove godine uspjeti dogovoriti gradnju još dva manja tankera što znači da bi uz one tankere koji su pod patronatom Vlade ugovoreni s domaćim brodarima prije devet mjeseci, ovu godinu zaključili s devet novogradnji u knjizi narudžbi.