OPREZ!

Poslodavci vas prate i na Facebooku

04.05.2011 u 11:55

Bionic
Reading

Posloprimci koji koriste internet u pravilu imaju otvoren profil na nekoj od društvenih mreža, pri čemu paze kakav sadržaj objavljuju jer su svjesni da bi ih sadašnji ili budući poslodavac mogao vidjeti, pokazuje istraživanje o tome mijenjaju li društvene mreže način na koji se dolazi do posla i zaposlenika, koje je proveo MojPosao u suradnji s magazinom o web poslovanju Netokracija

Istraživanje je potvrdilo da su posloprimci s pravom oprezni prilikom objave sadržaja na svom profilu jer čak polovica poslodavaca pregledava profile svojih djelatnika.

Čak 80 posto posloprimaca koji koriste internet ima profil na društvenim mrežama. Njih 96 posto ima profil na Facebooku, a slijede LinkedIn, na kojem je prisutna trećina ispitanika (34 posto), te Twitter (24 posto). Najviše (90 posto) ih ima profil da bi ostali u kontaktu s prijateljima i obitelji, 48 posto da bi ostvarili poslovne kontakte, a 43 posto da bi pratili informacije koje ih zanimaju.

Većina (81 posto) ima stroge postavke privatnosti, 15 posto ima slabe, a 5 posto ih se time uopće ne zamara i sav sadržaj njihovog profila je javan. Gotovo dvije trećine ispitanika (64 posto) među svojim prijateljima, kontaktima i followerima ima osobe iz poslovnog okruženja.

Ispitivanje je pokazalo da zaposlenici većinom paze što objavljuju na profilu (njih 65 posto), uzimajući u obzir da njihov budući poslodavac može pregledati njihov profil te na temelju toga donijeti odluku o (ne)zapošljavanju.

Da poslodavci pregledavaju profile postojećih i potencijalnih zaposlenika, smatra 59 posto ispitanika, 8 posto ih u to ne vjeruje, a 33 posto ne zna. To opravdanim smatra 43 posto ispitanika, s obzirom da su podaci javni pa ih poslodavci smiju pregledavati. S time se, međutim, ne slaže 44 posto ispitanika koji smatraju da je to privatna stvar svake osobe.

Gotovo polovica poslodavaca (49 posto) priznala je da provjerava profile kandidata na društvenim mrežama, pri čemu je na nekorektne sadržaje na profilima kandidata naišlo 40 posto poslodavaca (dok samo 14 posto posloprimaca priznaje da ih ima).

Najviše poslodavaca (43 posto) koji su na profilima zaposlenika naišli na neprikladan sadržaj nisu ništa napravili jer smatraju da se radi o privatnoj stvari zaposlenika. No gotovo trećina (29 posto) ih je zbog toga popričala sa zaposlenikom, a njih 7 posto je čak dalo opomenu pred otkaz ili drugu službenu sankciju.

Neprikladan sadržaj na profilu kandidata ostavio je negativan dojam i utjecao na odluku o (ne)zapošljavanju kod 40 posto poslodavaca. Međutim, njih 51 posto ustvrdilo je i da profil kandidata može pozitivno utjecati na tu odluku.

Većina poslodavaca (64 posto) smatra da svaki pojedinac ima pravo na svoj profil stavljati što želi jer je to njegova privatna stvar. Međutim, trećina ih se donekle slaže s time, ali smatraju da neke stvari, kao što je iznošenje poslovnih informacija, nisu poželjne. Svega 6 posto ih smatra da su društvene mreže prvenstveno javni servis i da istupanjem na njima pojedinci zastupaju i tvrtku te moraju jako paziti.