U prvom danu trgovanja na Wall Streetu, cijena dionice Alibaba Groupa skočila je u petak 38 posto, pa je po tržišnoj vrijednosti ta kineska kompanija za e-trgovinu postala jedna od najvrjednijih u SAD-u
Nakon jedne od najvećih javnih ponuda dionica u povijesti, u kojoj je prikupljeno 21,8 milijardi dolara, u prvom danu trgovanja na burzi cijena dionice Alibabe skočila je sa 68 na 93,89 dolara.
'U 20 godina karijere nisam vidio da se ijedan događaj čekao s takvim uzbuđenjem. Vjerujem da je ovaj skok cijene održiv jer je Alibaba, za razliku od nekih njezinih rivala, profitabilna kompanija', kaže Mark Ott, partner u tvrtki J. Streicher & Co. Nakon skoka cijene na gotovo 94 dolara, tržišna vrijednost Alibabe dosegnula je 231,4 milijarde dolara, više nego što vrijede njezini američki konkurenti Amazon.com i eBay zajedno.
Alibaba vrijedi više i od Boeinga, Facebooka, banke JPMorgan Chase i svih ostalih kompanija iz S&P 500 indeksa, osim prvih 10-ak. Javna ponuda dionica (IPO) Alibabe postala je, pak, najveća u povijesti u SAD-u. Visa je 2008. javnom ponudom prikupila 19,65 milijardi dolara, a Facebook 2012. godine 16 milijardi.
IPO Alibabe ujedno je i treći po vrijednosti u povijesti, nakon što je Agricultural Bank of China 2010. u IPO-u prikupila 22,1 milijardu dolara, a Industrial and Commercial Bank of China 2006. godine 22 milijarde.
No, kako postoji i opcija za prodaju dodatnih dionica, što će se znati za koji tjedan, javna ponuda Alibabe mogla bi postati i najveća u povijesti. Na taj bi način, naime, kompanija mogla prikupiti više od 24 milijarde dolara.
I nakon IPO-a, najveći dioničar u Alibabi ostat će SoftBank Corp, japanska telekomunikacijska i internetska kompanija, koja je odlučila zadržati 32,4 posto dionica Alibabe. Yahoo je, pak, u javnoj ponudi prodao dio svojih dionica, pa je njegov udjel u Alibabi, procjenjuje se, pao s 22,4 na 16,3 posto.
Jack Ma, koji je Alibabu osnovao prije 15 godine u iznajmljenom jednosobnom stanu, imat će nakon IPO-a 7,8 posto dionica tvrtke. Kako je jučer cijena dionice Alibabe skočila 38 posto, Ma je preko noći postao najbogatiji Kinez, jer Bloomberg Billionaries Indeks procjenjuje da njegova imovina vrijedi 26,5 milijardi dolara.
Najveća kineska kompanija za e-trgovinu Alibaba ostvaruje oko 80 posto cjelokupne online prodaje u Kini. Premda se tvrtka bavi i drugim internetskim uslugama, kao i 'cloud computingom', Alibaba više od 80 posto svojih prihoda ostvaruje na tri trgovačke platforme, na kojima prodaje sve – od šivače igle do namještaja i dječjih proizvoda.
Lani je time ostvarila promet od oko 248 milijardi dolara, dok je broj njezinih aktivnih korisnika porastao za 14 posto, na 230 milijuna, više nego što imaju Amazon.com i eBay zajedno.
Poslovanje kompanije brzo raste iz tromjesečja u tromjesečje. Prihodi kompanije porasli su u drugom kvartalu ove godine za 46 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, na 2,54 milijardi dolara. Pritom je neto dobit gotovo utrostručena, na 1,99 milijardi dolara,