GfK indeks povjerenja potrošača u Hrvatskoj u rujnu je zabilježio lagani rast koji nije promijenio kratkoročni trend, a to je stagnacija, objavila je danas agencija za istraživanje tržišta GfK Hrvatska
Indeks povjerenja potrošača za rujan iznosi 42,40 bodova, dok je u lipnju iznosio 41,78, a u travnju 42,16 bodova.
Komponenta koja mjeri sklonost potrošnji pada dva mjerenja za redom i u rujnu je niža za 29 posto u odnosu na travanj ove godine, ističu iz GfK.
Komponente pak koje mjere ocjenu sadašnjeg financijskog stanja te očekivanja u pogledu dohotka i u rujnu nastavljaju s blagim rastom, pri čemu je ocjena sadašnjeg financijskog stanja u odnosu na travanj porasla za 32 posto.
'Stagnacija indeksa povjerenja potrošača odražava činjenicu da je Hrvatska i dalje u recesiji', ističu iz GfK Hrvatske.
Zabrinjava, međutim, nastavljeni pad sklonosti potrošnji čija se vrijednost sada nalazi ispod vrijednosti iz studenog 2010., mjeseca u kojem je prvi put od srpnja 2008. godine zabilježen rast te komponente. To sugerira da slabi potrošačka dimenzija makroekonomskog oporavka koji bi, ukoliko se ovaj trend nastavi, mogao uslijediti kasnije nego što se trenutno predviđa, navode iz GfK.
Indeks povjerenja potrošača dobiven je istraživanjem stavova na reprezentativnom uzorku od 1000 stanovnika u Hrvatskoj. Skala indeksa je od 0-100, pri čemu vrijednosti iznad 50 predstavljaju uzlaznu fazu ekonomskog ciklusa.