Krajem rujna ove godine, prema podacima Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO), 23 hrvatska društva za osiguranje zaračunala su ukupnu bruto premiju u iznosu od 6,74 milijarde kuna, što predstavlja rast od 0,3 posto u odnosu na rujan prošle godine
U skupini neživotnih osiguranja, koja čini 68,17 posto ukupne premije, zaračunata bruto premija u rujnu ove u odnosu na rujan prošle godine bilježi rast za 1,01 posto, na 4,59 milijardi kuna
No, u segmentu životnih osiguranja zaračunata bruto premija je istodobno pala za 1,18 posto, na 2,14 milijardi kuna, pokazuju podaci HUO-a.
Najzastupljenija vrsta osiguranja u segmentu neživotnih osiguranja i dalje je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem rujna u iznosu od 1,56 milijardi kuna ili 3,6 posto nižom u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.
U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika, odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama ili tzv. obvezno autoosiguranje, s premijom u iznosu od 1,49 milijardi kuna. Taj je iznos premije za 4,2 posto niži nego u rujnu prošle godine, a i dalje se može pripisati utjecaju liberalizacije tog tržišnog segmenta, odnosno nižim cijenama polica obveznog autoosiguranja.
Potvrđuju to i podaci HUO-a o prosječnoj premiji u toj vrsti osiguranja, koja je u rujnu ove godine iznosila 918,02 kune te je bila za 7,5 posto niža u odnosu na rujan prošle godine.
U segmentu životnih osiguranja, najveći udio ima klasično životno osiguranje, s premijom krajem rujna u iznosu od 1,67 milijardi kuna, što je za 10,18 posto manje u odnosu na premiju iz rujna lani.
Promatrano prema društvima za osiguranje, krajem rujna je najveći tržišni udio mjeren iznosom zaračunate bruto premije, od 27,42 posto, zauzimalo Croatia osiguranje, s ukupnom zaračunatom bruto premijom od 1,8 milijardi kuna
Drugi je Allianz, sa 859,7 milijuna kuna premije, odnosno 12,75 postotnim tržišnim udjelom, dok je na trećem mjestu Euroherc, s 611,6 milijuna kuna premije i udjelom na hrvatskom tržištu osiguranja od 9,07 posto.
Croatia osiguranje je krajem rujna zauzimalo najveće udjele u oba segmenta osiguranja - u "neživotu" je držalo 31,49 postotni udio (premija od 1,4 milijarde kuna), a u "životu" 18,7 posto (401,2 milijuna kuna premije).
U segmentu neživotnih osiguranja na drugom je mjestu Euroherc, s udjelom u ukupnoj premiji od 13,31 posto, a treći je Allianz, s 10,14 posto udjela. U životnim osiguranjima, pak, Allianz zauzima drugo mjesto i 18,36 posto udjela na tržištu, a treće je Wiener osiguranje, koje u tom segmentu ima tržišni udio od 9,26 posto.