ZANIMA IH JEDAN POGON

Preuzmu li Amerikanci Gredelj, bit će posla tek za 300 radnika

11.10.2012 u 19:52

Bionic
Reading

Američka kompanija National Railway Equipment Company (NREC) kao dugogodišnji i jedan od najvažnijih inozemnih poslovnih partnera TŽV Gredelja zainteresirana je za nastavak suradnje i nove poslove s Gredeljom kao i za kupnju odnosno ulazak u vlasničku strukturu njihovog pogona Lokomotive, ali ne i za kupnju cijelog Gredelja.

Potvrdio je to danas novinarima u sjedištu Gredelja predsjednik Uprave NREC-a Steven Beal dodajući da žale što se Gredelj, koga smatraju kvalitetnom tvrtkom, našao u problemima te vjeruje da će se sve dobro riješiti.

Beal je to novinarima kazao nakon sastanka sa stečajnim upraviteljem Gredelja Perom Hrkaćem koji je pak naglasio da temeljem postojećih ugovora s NREC-om za obnovu 20 'fremova' (okvira za lokomotive), ukupno vrijednih 20 milijuna američkih dolara, Gredeljevih najmanje 300-ak radnika imaju što raditi do kraja 2013.

Hrkać je kazao i da ponuda NREC-a za ulazak u vlasništvo pogona Lokomotive u Gredelju stoji već šest godina, što je potvrdio i Beal, te su obojica kazali da je sad očito došlo vrijeme da se o tome razgovara bez obzira na odluke vjerovnika.

Vjerovnicima Gredelj duguje ukupno više od 800 milijuna kuna, a u najvećem su broju, kako je kazao Hrkać, upravo radnici, koji svi, njih više od 1.400, trenutno rade otkazni rok koji ističe sredinom studenog.

Sve i da američki partner kupi Lokomotive radnih mjesta će biti za njih 300-400, pri čemu je Hrkać istaknuo da je u Gredelju dosta narušena kvalifikacijska struktura te da mu je teško reći tko će ostati, a tko ne nakon otkaznog roka.

Dosta će ovisiti i odlukama vjerovnika, jer ako ne žele 'rascjepkavanje' Gredelja ni NREC neće moći ostvariti svoje želje, pa tako oni odlučuju i o smjeru stečajnog postupka, kazao je Hrkać.

Njegov je zadatak, kako je rekao, da do (stečajnog) ročišta vjerovnika zakazanom za 12. prosinca ispita sva dugovanja i potraživanja te da se procijeni vrijednost ukupne imovine, uključujući i 'know-how'.

Hrkać se nada da će Gredelj i zajedno sa svojim dugogodišnjim partnerima Končarom i HŽ-om na predstojećim natječajima dobiti poslove, što bi bilo važno za nastavak rada, ali dodaje i da je otvaranjem stečaja počela nova faza Gredelja s kojom na određeni način raskidaju s prošlosti.

U dobru budućnost Gredelja vjeruje i Beal koji je istaknuo i da u regiji i šire nisu ni tražili drugog partnera jer im se sviđaju vještine koje su našli u Gredelju, kao i da su spremni pričekati da se razriješi stečajna situacija.

Tržište za lokomotive, kaže, imaju u četiri zemlje svijeta i žele nastaviti raditi s Gredeljem i na novim poslovima o kojima se danas također razgovaralo, ali bez iznošenja detalja novinarima.