Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika u utorak je izrazila oštro neslaganje s načinom rada tijela vlasti te odnosom prema hrvatskim cestovnim prijevoznicima te od buduće vlasti zatražila da nešto napravi za prijevozništvo
Već godinu i pol dana, koliko Udruga djeluje, kontinuirano upozorava na 'niz nepravilnosti i apsurdno zakonsko uređenje' kojem su podvrgnuti domaći cestovni prijevoznici, no nema ni odgovora niti pomaka, ustvrdio je na konferenciji za novinare u Varaždinu predsjednik te udruge Dragutin Kranjčec.
'I prošla i ova kratka vlast doveli su nas u stanje koje je neodrživo u hrvatskom cestovnom prijevozništvu. Tražimo od buduće vlasti da se primi posla i napravi nešto za prijevozništvo, koje s logistikom ima preko 60.000 zaposlenih, čini 4-5 posto BDP-a s velikim deviznim priljevom. Ne možemo razumjeti zašto se ne vodi briga o pravilima koja dolaze iz Europe, a oni ih skrivaju po ladicama i ne žele ih primjenjivati', rekao je Kranjčec.
Potkrijepio je to primjerom novog zakonskog uređenje minimalne plaće vozača u Francuskoj, koje se primjenjuje od 1. srpnja, a o kojem su hrvatski cestovni prijevoznici obaviješteni tek tri dana prije početka primjene.
'Ne želimo takve institucije i građanima poručujemo da na izborima izaberu ljude žele raditi', kazao je Kranjčec, najavljujući odgovor i 'na ulici', ako bude potrebno.
I potpredsjednici udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika Darko Vukadinović i Vladimir Jurčec tvrde kako je vlast do sada ignorirala prijevoznike.
'Pokušavali smo doći do resornog ministra i pomoćnika, ali to nismo uspjeli. Danas smo dobili upit iz Ministarstva prometa možemo li za dva dana doći na sastanak. Naravno da to sada ne želimo kada tehnička vlada samo pokušava dobiti političke bodove', kazao je Vukadinović.
'Poručujemo javnosti da je došao kraj našem strpljenju. Namete koje imaju hrvatski prijevoznici nema nitko u Europi. Odnos troškova registracije kamiona u susjednoj Sloveniji i Hrvatskoj je 1 naspram 4,5', rekao je Jurčec, koji se nada da će nova vlast ipak voditi računa o prijevoznicima.
Iz Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika upozorili su da zbog odlaska mladih iz Hrvatske trpi i prijevozništvo, jer nedostaje vozača. Kako bi se taj problem riješio zatražili su mjere kroz reformu školstva te preškolovavanje nezaposlenih, što je, kako kažu, skupo i što si čovjek bez posla, iako bi radio kao vozač, to ne može priuštiti.
Čelnici Udruge od nadležnih su zatražili da hitno reagiraju na goruće probleme prijevoznika, među njima primjerice hitno ratificiranje CMR protokola odnosno Ugovora o međunarodnom prijevozu robe cestom, smanjenje troškova registracije, tehničkih pregleda i homologacije vozila, uvođenje sustava povrata dijela trošarine na dizel gorivo subjektima u javnom prijevozu tereta i putnika, uvođenje novog sustava naplate RTV pristojbe itd.