Europska unija planira ukinuti prodaju automobila s klasičnim motorima do 2035. godine. Prijedlog, koji je donesen u srpnju prošle godine, dobio je ljetos zeleno svjetlo europskih ministara na jučerašnjem sastanku u Luksemburgu. Analitičari procjenjuju da će Hrvatska do 2035. imati petnaesti najveći udio prodaje električnih vozila u Europi, s ukupno 28,25 posto novoregistriranih automobila za koje se predviđa da će biti električni
Uz nedavno izvješće Međuvladinog tijela za klimatske promjene (IPCC) koje upozorava na 'nepovratne' učinke globalnog zatopljenja, poželjnost električnog automobila nikada nije bila veća. Zainteresirani stručnjaci Confused.com analizirali su povijesne trendove električnih vozila i podatke Europske agencije za okoliš (EEA) i Eurostata. Njihova je studija u konačnici predvidjela koje će europske zemlje vjerojatno imati najveći udio prodaje električnih vozila do 2035. godine.
Očekuje se da će u Hrvatskoj do 2035. 28,25 posto prodaje novih automobila biti električni, što je petnaesti najveći udio u Europi. Sa samo 1,47 posto novih registriranih automobila u 2020. godini, hrvatsko tržište će vjerojatno doživjeti značajan skok prodaje, s predviđenim povećanjem od 1,822 posto registracija električnih vozila do 2035.
S najvećim postotkom prodaje novih električnih vozila u 2020. (54,37 posto), Norveška će također vjerojatno imati najveći udio novoregistriranih električnih vozila do 2035. Prema podacima, Confused.com predviđa da će 99,9 posto njih biti električni – povećanje od nevjerojatnih 83,74 posto u roku od 15 godina. Na vrhu joj se pridružuje Nizozemska, za koju se također očekuje da će do 2035. imati 99,9 posto svojih novoregistriranih vozila kao električna. To je poboljšanje od 336 posto unutar navedenog vremenskog okvira.
U Švedskoj se očekuje da će 80,35 posto prodaje novih automobila biti električni do 2035., što je drugi najveći udio u Europi. Sa samo 9,69 posto novih registriranih automobila u 2020. godini, švedsko tržište će vjerojatno doživjeti značajan skok prodaje. To znači predviđeno povećanje registracija električnih vozila od 729 posto do 2035.
Danska je na četvrtom mjestu s 54,51 posto novih vozila za koja se procjenjuje da će biti električna do 2035. – što je povećanje od 658 posto u odnosu na udio električnih vozila u 2020. (7,19 posto). U usporedbi s europskim susjedima, to je pet posto više od Njemačke (51,68 posto), ali 32 posto manje od Švedske (80,35 posto) i 45 posto manje od Norveške (99,90 posto), prenosi The Dubrovnik Times.
Alex Kindred, stručnjak za osiguranje automobila na Confused.com, komentira: 'Budući da električna vozila postaju sve popularnija diljem svijeta, važno je razumjeti kakvu vrstu osiguranja trebate. Možda biste mogli pokriti svoj električni automobil putem standardne police osiguranja automobila, ali to nije uvijek najbolji potez. Namjenska pravila za električne automobile često dolaze s nizom prednosti, poput pokrivanja za vaš kabel za punjenje, besplatnog vraćanja do najbližeg mjesta za punjenje ako vam ponestane baterije i slučajnog oštećenja, požara ili krađe za vašu bateriju. Ove prednosti mogu stvarno napraviti razliku.
Budući da je baterija skupa komponenta automobila, vjerojatno će vam se ponuditi prilika da je uzmete u zakup umjesto da je kupite odmah, kako biste jeftinije prebacili automobil s gorivom na električni automobil. Obavezno obavijestite svog osiguravatelja je li iznajmljena, kako bi mogli pravoj strani platiti bilo kakvu štetu na bateriji ako podnesete zahtjev'.