U studenom je u Hrvatskoj novoregistrirano 2698 novih osobnih automobila, što je 347 komada manje nego u proteklom mjesecu listopadu. Volkswagen je kao marka prvi, a model s najviše novih registracija u studenom je Volkswagen Taigo sa 106 primjerka
Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec studeni, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za jedanaesti mjesec ove godine. Generalno, studeni nam je donio nešto bolje rezultate od prošlogodišnjeg istog mjeseca, i to za 138 registracija novih automobila.
Novoregistrirano je ukupno u studenom 2698 novih osobnih automobila, što je ipak 347 komada manje nego u proteklom mjesecu. Uzmemo li u obzir samo mjesec studeni, to je porast od 5,4 posto u odnosu na prošlogodišnji studeni. Generalno, na godišnjoj razini ova nam je godina u odnosu na prošlu donijela pad od 3,3 posto. Da podsjetimo, nakon prvih deset mjeseci je to bio pad od 3,9 posto usporedimo li ovu i prošlu godinu. Tako je ove godine u prvih jedanaest mjeseci prodano 41.385 primjerka novih automobila, a u istom periodu 2021. je bilo novoregistrirano 42.805 novih osobnih automobila. Sada nam je još ostalo sasvim malo da na kraju godine dostignemo prošlogodišnje rezultate.
Ipak, i dalje stoji da ove prodajne brojke i dalje odražavaju trenutnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ostalih komponenti, ali i ratnih zbivanja u Ukrajini. Naime, isporuka pojedinih novih automobila sada se zbog ovog problema, ali i materijala općenito, protegnula i na više od godinu dana. Iako smo se nadali da ima nekih naznaka da bi se situacija s lancima opskrbe autoindustrije mogla stabilizirati ove godine, niti danas nismo baš posve optimistični u tom pogledu.
Volkswagen, Škoda i Kia na vrhu liste najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca studenog i dalje pripada Volkswagenu, koji s ukupno 4953 automobila drži 11,97 posto tržišta. Na drugom je mjestu Škoda s 4158 vozila ili 10,05 posto tržišta. Na trećem mjestu je sada Kia s 3313 vozila ili 8,01 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 30 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2022-toj.
Škoda Octavia na prvom mjestu najprodavanijih modela, Dacia Duster drugi, a Opel Crossland treći
Prvi na listi najprodavanijih modela nakon jedanaest mjeseci ove godine je Škoda Octavia s 1858 komada (4,49 posto tržišta). Prema podacima o registracijama novih automobila 2021., Škoda Octavia je bila na drugom mjestu s prodanih 1855 primjerka, poslije Opel Corse s 1871 komadom. Dacia Duster je nakon studenog na drugom mjestu s prodanih 1421 komada (3,43 posto od ukupnog broja automobila). Treći na listi je i dalje Opel Crossland s 1278 komada ili 3,09 posto tržišta. Dacia Sandero je na četvrtom mjestu s 1165 komada, a Kia Stonic peti na ljestvici najprodavanijih modela s 1008 prodana primjerka.
Gledamo li samo listopad 2022., onda vidimo da je VW Taigo izbio na prvo mjesto sa 106 prodana primjerka. Na drugom je mjestu prema prodaji samo u mjesecu studenom Škoda Octavia s 86 komada, a na trećem mjestu slijede VW T-Cross i VW Tiguan sa po 67 komada. Peto mjesto je zauzeo Kia Sportage sa 63 komada isporučenih samo u studenom.
Prodaja marki prema tipu goriva
U donjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2022-toj. Ukupno je prošle godine prodano 40 različitih marki automobila, što je za jednu manje nego u 2020., a nakon jedanaest mjeseci ove godine imamo čak 50 različitih marki (jedna više nego do kraja listopada).
Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za studeni 2022. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 21.760 komada ili 52,6 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prošlu 2021. godinu benzinaca je bilo 53,2 posto svih novih prodanih automobila.
Još od kolovoza su na drugom mjestu hibridni automobili s 8502 komada ili 20,5 posto. Ovdje primjećujemo veći porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2021., kada je taj udio 15,6 posto (u 2020. je taj udio bio samo 6,9 posto). Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su redom: Suzuki (1475), Toyota (1301), i Audi (739). Automobili s dizelskim motorom su i dalje na trećem mjestu s 8267 komada ili 20,0 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.
Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 1642 komada ili 4,0 posto. U ovoj kategoriji smo na nešto nižoj razini nego u cijeloj prošloj 2021. godini (4,4 posto). 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. Listu predvodi Dacia sa 1496 komada, a tu je još samo Renault sa 146 komada (riječ je naravno o istom motoru iz Alijanse). Treba reći da su ove dvije sestrinske marke i jedine koje zasad prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača.
Potpuno električnih automobila u cijeloj protekloj godini je prodano 1373 primjeraka i oni su činili 3,0 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti skoro trostruko bolji rezultat u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada. U prvih jedanaest mjeseci 2022. je prodano, odnosno isporučeno i novoregistrirano ukupno 1214 primjeraka, što je 2,9 posto ukupnog tržišta.
Treba reći i da je vodeći proizvođač po prodaji potpuno električnih automobila na našem tržištu u cijeloj 2021. bio Renault s 466 komada, slijedili su Tesla s 234 komada i Volkswagen sa 172 komada. Na četvrtom i petom mjestu su bili Škoda sa 117 komada i Hyundai s 99 komada.
Sada, nakon studenog je vodeća marka u ovoj kategoriji Renault sa 294 komada, Tesla sa 183 komada je druga, Volkswagen je treći sa 131 komadom, Dacia s modelom Spring je četvrta sa 105, a peti Audi sa 1043 komada, slijede Opel sa 65 komada te Škoda s 54. Ukupno je 31 proizvođač (od 50 marki u prvih jedanaest mjeseci 2022.) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima ove godine, uključujući i dvije domaće registirane Rimac Nevere te kineski Dogfeng s 8, MG sa 7 i Aiways s dva. I da, nove poticajne mjere smo ponovno imali i ove godine, pa se stoga još u narednim mjesecima očekuju sjajni prodajni rezultati (kada stignu naručena vozila i budu registrirana) potpuno električnih ili plug-in hibridnih automobila.
Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama za jedanaest mjeseci 2022. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, 18.941 komad ili 45,77 posto (u 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila. Na drugom mjestu je i dalje Splitsko-dalmatinska županija s 3421 komadom ili 8,27 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila (u cijeloj 2021. 7,57 posto).
Primorsko-goranska županija s 3245 komada novoregistriranih novih automobila ili 7,84 posto hrvatskog tržišta (u 2021. je to bilo 7,28 posto) drži treće mjesto. Prošle godine je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, a tako je i nakon dobivenih rezultata jedanaest mjeseci 2022., sa 168 prodana automobila ili 0,41 posto tržišta.