U rujnu je u Hrvatskoj novoregistrirano 3397 novih osobnih automobila, što je 77 komada više nego u proteklom mjesecu. Volkswagen je kao marka prvi, a model s najviše novih registracija u rujnu je Škoda Octavia s 232 primjerka
Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec rujan, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za deveti mjesec ove godine. Generalno, rujan nam je donio značajno bolje rezultate od prošlogodišnjeg istog mjeseca, i to za čak 624 registracije novih automobila.
Novoregistrirano je ukupno u rujnu 3397 novih osobnih automobila, što je 77 komada više nego u proteklom mjesecu. Uzmemo li u obzir samo mjesec rujan, to je porast od 22,5 posto u odnosu na prošlogodišnji rujan. Generalno, na godišnjoj razini ova nam je godina u odnosu na prošlu donijela pad od 4,68 posto. Da podsjetimo, nakon prvih osam mjeseci je to bio pad od 6,8 posto usporedimo li ovu i prošlu godinu. Tako je ove godine u prvih 9 mjeseci prodano 35.642 primjerka novih automobila, a u istom periodu 2021. je bilo novoregistrirano 37.392 nova osobna automobila. Posve je izgledno da bi mogli dostići prošlogodišnje rezultate na kraju godine.
Ipak, ove prodajne brojke i dalje odražavaju trenutnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ostalih komponenti, ali i ratnih zbivanja u Ukrajini. Naime, isporuka pojedinih novih automobila sada se zbog ovog problema, ali i materijala općenito, protegnula i na više od godinu dana. Iako smo se nadali da ima nekih naznaka da bi se situacija s lancima opskrbe autoindustrije mogla stabilizirati ove godine, nismo baš posve optimistični u tom pogledu.
Volkswagen, Škoda i Opel na vrhu liste najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca rujna i dalje pripada Volkswagenu, koji s ukupno 4113 automobila drži 11,54 posto tržišta. Na drugom je mjestu Škoda s 3434 vozila ili 9,63 posto tržišta. Na trećem mjestu je Opel s 3137 vozila ili 8,8 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 29,97 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2022-toj.
Škoda Octavia na prvom mjestu najprodavanijih modela, Dacia Duster drugi, a Opel Crossland treći
Prvi na listi najprodavanijih modela nakon devet mjeseci ove godine je Škoda Octavia s 1588 komada (4,46 posto tržišta). Prema podacima o registracijama novih automobila 2021., Škoda Octavia je bila na drugom mjestu s prodanih 1855 primjerka, poslije Opel Corse s 1871 komadom. Dacia Duster je nakon rujna na drugom mjestu s prodanih 1330 komada (3,73 posto od ukupnog broja automobila). Treći na listi je i dalje Opel Crossland s 1236 komada ili 3,47 posto tržišta. Dacia Sandero je na četvrtom mjestu s 1097 komada, a Kia Stonic peti na ljestvici najprodavanijih modela s 923 prodana primjerka.
Gledamo li samo rujan 2022., onda vidimo da je Škoda Octavia izbila na prvo mjesto s 232 prodana primjerka. Na drugom je mjestu prema prodaji samo u mjesecu kolovozu Opel Crossland sa 107 komada, a na trećem mjestu slijedi Toyota Yaris s 98 komada. Četvrti je Renault Clio s 97 komada, a peto mjesto su zauzeli Dacia Duster i Hyundai Tucson s po 96 komada isporučenih samo u rujnu.
Prodaja marki prema tipu goriva
U gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2022-toj. Ukupno je prošle godine prodano 40 različitih marki automobila, što je za jednu manje nego u 2020., a nakon devet mjeseci ove godine imamo čak 49 različitih marki (dvije više nego do kraja kolovoza).
Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za rujan 2022. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 18.999 komada ili 53,3 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prošlu 2021. godinu benzinaca je bilo 53,2 posto svih novih prodanih automobila.
Od kolovoza su na drugom mjestu su hibridni automobili sa 7166 komada ili 20,1 posto. Ovdje primjećujemo veći porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2021., kada je taj udio 15,6 posto (u 2020. je taj udio bio samo 6,9 posto). Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke su redom: Suzuki (1182), Toyota (1162), i Audi (627). Automobili s dizelskim motorom su i dalje na trećem mjestu s 6956 komada ili 19,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.
Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 1551 komadom ili 4,4 posto. U ovoj kategoriji smo na isto razini kao i u cijeloj prošloj 2021. godini. 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. Listu predvodi Dacia sa 1425 komadom, a tu je još samo Renault sa 126 komada (riječ je naravno o istom motoru iz Alijanse). Treba reći da su ove dvije sestrinske marke i jedine koje zasad prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno u tvornici proizvođača.
Potpuno električnih automobila u cijeloj protekloj godini je prodano 1373 primjeraka i oni su činili 3,0 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti skoro trostruko bolji rezultat u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada. U prvih devet mjeseci 2022. je prodano, odnosno isporučeno i novoregistrirano ukupno 970 primjeraka, što je 2,7 posto ukupnog tržišta.
Treba reći i da je vodeći proizvođač po prodaji potpuno električnih automobila na našem tržištu u cijeloj 2021. bio Renault s 466 komada, slijedila je Tesla s 234 komada i Volkswagen sa 172 komada. Na četvrtom i petom mjestu su bili Škoda sa 117 komada i Hyundai s 99 komada.
Sada, nakon rujna je vodeća marka u ovoj kategoriji Renault sa 198 komada, Tesla sa 157 komada je druga, Volkswagen je sada treći sa 11 komadom, Audi je četvrti sa 95, a Dacia s modelom Spring četvrta sa 83 komada, slijede Opel sa 62 komada te Hyundai s 44. Ukupno je 26 proizvođača (od 49 marki u prvih devet mjeseci 2022.) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima ove godine, uključujući i dvije domaće registirane Rimac Nevere. I da, nove poticajne mjere smo ponovno imali i ove godine, pa se stoga tek u narednim mjesecima očekuju sjajni prodajni rezultati (kada stignu naručena vozila i budu registrirana) potpuno električnih ili plug-in hibridnih automobila.
Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama za prvih devet mjeseci 2022. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, 16.172 komada ili 45,37 posto (u 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila. Na drugom mjestu je i dalje Splitsko-dalmatinska županija s 2906 komada ili 8,15 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila (u cijeloj 2021. 7,57 posto).
Primorsko-goranska županija s 2710 komada novoregistriranih novih automobila ili 7,6 posto hrvatskog tržišta (u 2021. je to bilo 7,28 posto) drži treće mjesto. Prošle godine je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, a tako je i nakon dobivenih rezultata prvih devet mjeseci 2022., sa 143 prodana automobila ili 0,4 posto tržišta.