natječaj hub-a

Program Srednje škola Novska najbolji u području financijske pismenosti

25.03.2021 u 11:29

Bionic
Reading

Program Srednje škola Novska profesorice Zdenke Marton, pobijedio je na natječaju za najbolji obrazovni program u području financijske pismenosti, koji je u povodu obilježavanja Svjetskog i Europskog tjedna novca provela Hrvatska udruga banaka (HUB).

Iz HUB-a su u četvrtak izvijestili da je u sklopu natječaja zaprimljeno 27 prijava obrazovnih programa iz cijele Hrvatske, a da su najbolji programi osvojili informatičku opremu i edukativne materijale za obrazovne svrhe - u vrijednosti od 10 tisuća kuna za prvo mjesto, pet tisuća kuna za drugo mjesto i 2,5 tisuća kuna za treće mjesto.

Stručni žiri koji je uključivao viceguvernera Hrvatske narodne banke (HNB) Romana Šubića, docenticu na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu Dajanu Barbić te direktora HUB-a Zdenka Adrovića, ocjenjivao je kreativnost i inovativnost u prenošenju znanja ciljnoj dobnoj skupini učenika, doprinos temi i obrazovanju u području financijske pismenosti te zadovoljavanje forme natječaja, naveli su iz HUB-a.

Profesorica Marton u izjavi koja se prenosi u priopćenju je kazala da je u školski projekt Srednje škole Novska "Financijsko opismenjavanje mladih" uključen velik broj učenika koji prenose svoja stručna znanja na druge učenike škole koji nemaju mogućnost upoznati materiju iz područja financija.

"U prezentiranju aktivnosti učenici se koriste različitim digitalnim alatima, suradničkim učenjem, kritičkim razmišljanjem i timskim radom. Igraju uloge klijenata i djelatnika banke i na jednostavan način pretvaraju ovo široko područje svima razumljivim“, izjavila je Marton, koja je, napominje se u priopćenju, u 2020. godini bila i dobitnica nagrade Ministarstva znanosti i obrazovanja za najboljeg odgojno-obrazovnog radnika.

Drugo mjesto na natječaju osvojili su profesori Srednje škole Mate Blažine Labin - Gabriela Dundara, Daniel Mohorović i Majda Milevoj Klapčić, s obrazovnim programom "Tonka ekonomka - priručnik za financijsko preživljavanje tinejdžera".

"Drago nam je da je prepoznata kvaliteta našeg programa, a osvojeno drugo mjesto na natječaju nam je bura u leđa, odnosno snažan poticaj za nastavak provođenja našeg projekta. U želji da se približimo ciljanoj publici priručnik je strukturiran kroz priče čija je glavna junakinja Tonka i njena obitelj Šoldić. Kroz učenicima bliske situacije, primjerice odluku o upisu u srednju školu, kupnju, štednju… objašnjavaju se ključni ekonomski pojmovi. Sadržaj priručnika ''testirali'' smo na medijskoj grupi, zahvaljujući čijem je doprinosu priručnik ispao još i bolji“, pojasnili su profesori iz labinske srednje škole.

Treće mjesto osvojila je profesorica Nina Redkolis Kalin iz I. Osnovne škole Dugave u Zagrebu, koja je do sada u svojem programu obuhvatila oko 200 učenika te koristila razne kreativne metode u procesu prenošenja znanja osnovnoškolcima.

Redkolis Kalin izjavila je da je cilj tog programa financijskog opismenjavanja bio da učenici viših razreda osnovne škole na kreativan način steknu osnovne kompetencije iz financija. U petim razredima učenici su se tako upoznavali s razlikovanjem potreba od želja, trošenju džeparca, štednji, povijesti novca i simulaciji trampe, a u sedmim i osmim razredima su stjecali znanja o radu banaka i osnovnim bankovnim i financijskim pojmovima.

Učenicima su posebno bile zanimljive edukativne radionice koje su provodili djelatnici PBZ banke te djelatnici Hanfe. Provedeni natječaj HUB-a za najbolje obrazovne programe u području financijske pismenosti poticaj je za veće i brojnije iskorake obrazovnih djelatnika na unapređenju financijske pismenosti učenika osnovnih i srednjih škola, izjavila je profesorica Redkolis Kalin.