NAGRADA ZA VJERNOST

Pronađite najbolju potrošačku karticu

13.02.2013 u 10:55

Bionic
Reading

Razvojem tržišta maloprodaje porasli su i zahtjevi kupaca koji očekuju nagradu za svoju lojalnost maloprodajnim lancima. Svi veći lanci reagirali su na očekivanja uvodeći takozvane loyalty programe, odnosno potrošačke kartice kojima se nagrađuje kupca i daje dodana vrijednost novcu koji se troši u pojedinom lancu

Najprije su se takvi programi pojavili u lancima drogerija i parfumerija te ekskluzivnim trgovinama, a tek se u posljednjih nekoliko godina uvode potrošački nagradni programi u velike maloprodajne lance.

Dobrim 'mušterijama' popuste na proizvode davno je nudio lanac parfumerija Martimex koji je za vjerne kupce osiguravao 20 posto popusta uz predočenje klupske iskaznice, a slično su nudile brojne trgovine luksuznom robom u Zagrebu.

Kartične kuće Diners i Amex uvele su odavno sustav prikupljanja nagradnih bodova koji su se mijenjali za robu i usluge, ali sustavni pristup nagrađivanja kupca na scenu je nastupio lansiranjem MultiplusCarda. Riječ je o Konzumovom sustavu nagrađivanja kupaca, koji je uključio niz partnera i time osigurao multipliciranje bodova.

Kako sustav funkcionira? Jednom karticom klijent ostvaruje bodove u Konzumu, T-Mobileu, Tisku, Tisak Mediji, Kozmu, Atlasu, MultiPlus mobileu i ShoeBeDou, a dodatni bodovi prikupljaju se uporabom kartica Zagrebačke banke.

Kvartalno kupac ostvaruje pogodnosti poput popusta na maloprodajnim mjestima partnera sustava ili u obliku vrijednosnih kupona koji se koriste umjesto novca.

Kupci mogu prikupljati 'dvostruke' odnosno 'trostruke' bodove. Tako plaćanjem T-Mobile računa Maestro ili Mastercard karticom Zagrebačke banke u nekoj od poslovnica Konzuma ostvarujete bodove od sva tri partnera. 'Novost programa jest i mogućnost sakupljanja nagradnih bodova i u inozemstvu ukoliko se plaćanje obavlja MasterCard ili Maestro karticama Zagrebačke banke', pojašnjava predsjednik Uprave MultiplusCarda Nikola Jurčić. Uvode se i tehnološke novosti pa se odnedavna kupci mogu koristiti i aplikacijom za pametne telefone.

U borbi za kupce ne zaostaje ni Mercator Grupa koja ima program PIKA kartica. Išli su korak dalje od Konzuma pa su klijentima ponudili mogućnost kreditne kartice s odgodom plaćanja. Manjkavost sustava nagrađivanja bila je da su bodovi bili rezervirani isključivo za kupce koji plaćaju u gotovini, ali se to promijenilo.

Dok u Konzumu za jedan bod treba potrošiti 12 kuna, u Mercatoru se za 10 potrošenih kuna dobije jedan bod. Kad se prikupi 250 bodova, odnosno potroši 2500 kuna, kupac ima pravo zamijeniti bodove za robu u vrijednosti 50 kuna. U sustav su uz Mercatorove dućane široke potrošnje uključene i trgovine Modiana, a sustav podupire i Diners koji za kupce osigurava 10 posto popusta.

Isti iznos popusta imaju i svi kupci koji subotom u Mercatoru potroše više do 100 kuna. Svoje kupce nagrađuje i Drogerie Markt koji s programom DM active beauty vjernim kupcima daje popuste na brojne proizvode. Prikupljanje bodova, kroz plaćanje računa na vrijeme, uveo je i T-HT, a bodovi se mogu iskoristiti za znatno umanjenje cijene novog mobilnog aparata.