Sve je više i više automobila na njemačkim ulicama. Unatoč planiranoj tranziciji u mobilnosti, njihov broj brže raste od stanovništva Njemačke. U posljednje vrijeme broj novoregistriranih automobila ipak nešto pada, posebno kad su u pitanju električna vozila
Početkom 2024. godine Njemačka je dosegnula rekord od 49,1 milijun registriranih automobila. U odnosu na prethodnu godinu, radi se o povećanju od 0,7 posto, prenosi Tagesschau.de.
Iako je Njemačka zemlja koja u posljednje vrijeme malčice šteka po pitanju nataliteta, gustoća prometa nije joj u kriznom stanju, pa automobila ni po čemu ne nedostaje.
U Njemačkoj je broj vozila na tisuću stanovnika porastao na 580, što je u prosjeku za po dva automobila na tisuću stanovnika više nego lani.
Usporedbom gustoće prometa u desetogodišnjem periodu jasno se vidi njen značajan porast pa su tako 2014. godine na tisuću stanovnika dolazila 543 automobila.
Brojke su različite prema regijama pa tako u Berlinu (329), Hamburgu (426) i Bremenu (435) ima relativno malo automobila.
Javni promet u ovim gradovima toliko je dobro razvijen da većina nema potrebu ili želju posjedovati vozilo. Berlin je također i jedina savezna država u kojoj je gustoća prometa opala od 2014. godine.
Saarland na vrhu, Saska na dnu
Po pitanju porasta gustoće prometa pokrajina Saarland vodi sa 655 automobila na tisuću stanovnika, a vjerno je prate Rheinland-Pfalz i Bavarska s 534 automobila na tisuću stanovnika. Saska se nalazi na dnu liste, a sve su istočne njemačke pokrajine ispod saveznog prosjeka, dok su sve zapadne pokrajine iznad njega.
Električni auti nisu više u trendu
Električni automobili su početkom 2024. godine bili najpoželjniji pa je tada 2,9 posto svih onih registriranih otpadalo na njih, što je, u odnosu na 2,1 posto u 2023. godini, popriličan porast.
Međutim u posljednje vrijeme broj novih registriranih električnih automobila je pao.
Od siječnja do kolovoza niži je za 32 posto, a razlog za ovako nagli pad može se pripisati prestanku državnih subvencija za njihovu kupnju.