DOLAZAK NOMAD fOODSA

Provjerili smo kakvi su planovi novog vlasnika Leda za Hrvatsku i regiju

07.10.2021 u 06:12

Bionic
Reading

Šest mjeseci nakon potpisivanja ugovora bivši Agrokorov biznis smrznute hrane, koji uključuje zagrebački Ledo, beogradski Frikom i njihove regionalne podružnice, prešao je u ruke kompanije Nomad Foods

Riječ je o ujedno najvećem europskom poslu u industriji smrznute hrane u ovoj godini.

'Postignuta cijena od 615 milijuna eura potvrdila je vrijednost našeg biznisa, a istovremeno smo u regiju doveli strateškog partnera koji će nastaviti razvijati posao i biti posvećen razvoju kultnih Ledovih i Frikomovih brendova', naglasio je Fabris Peruško, glavni izvršni direktor i član Upravnog odbora Fortenova grupe.

Novi vlasnik Leda, angloamerička kompanija Nomad Foods jedan je od vodećih globalnih proizvođača smrznute hrane s poznatim brendovima Iglo, Birds Ey, Findus itd. Sjedište tvrtke je u Velikoj Britaniji, a dionice su joj izlistane na njujorškoj burzi Nasdaq.

S tržišnom kapitalizacijom od pet milijardi dolara Nomad Foods spada u prehrambene kompanije srednje veličine, ali europski je lider u segmentu smrznute hrane.

Uz Veliku Britaniju, među pet najvećih europskih tržišta su im Italija, Njemačka, Švedska i Francuska. Prema vlastitim računicama, na zapadnoeuropskom tržištu slane smrznute hrane danas imaju oko 14 posto udjela, odnosno dvostruko više od najbližeg konkurenta.

Nakon zaključenja akvizicije tržište srednje i istočne Europe u strukturi ukupnih prihoda postat će im četvrto tržište po udjelu (nakon Velike Britanije, Italije i Njemačke) s oko devet posto ukupnih prihoda.

Prilikom sklapanja ugovora o prodaji, iz Nomad Foodsa su naglasili da planiraju zadržati postojeću strukturu Leda s fokusom na ulaganje u provjerene brendove.

Ledo
  • Ledo
  • Ledo
  • Ledo
  • Ledo
  • Ledo
    +26
Ledo Izvor: Pixsell / Autor: Igor Kralj/PIXSELL

Više o glavnim efektima ove akvizicije i strateškim planovima za Hrvatsku i regiju otkrio je izvršni direktor Stefan Descheemaeker na nedavnoj konferenciji za investitore povodom objave polugodišnjih rezultata poslovanja. U prvih šest mjeseci 2021. Nomad Foods je ostvario dvoznamenkast postotni rast prihoda po dionici zahvaljujući doprinosu akvizicija, otkupa vlastitih dionica i povećanju marže.

'Iz strateške perspektive, Ledo će proširiti naš geografski doseg u osam zemalja srednje i istočne Europe, koje su nova tržišta za nas, uglavnom s liderskim pozicijama', naglasio je Descheemaeker.

Kupnjom Leda Nomad Foods je obogatio svoj asortiman sladoledima, a koje dosad nisu imali u ponudi. Novu kategoriju proizvoda s visokom maržom planiraju proširiti na ostala tržišta na kojima drže lidersku poziciju. Novi segment trebao bi činiti oko pet posto godišnjeg prihoda.

Sinergijskim efektima, koji uključuju komercijalnu i troškovnu optimalizaciju, očekuju znatno povećanje operativne dobiti Leda i Frikoma.

'Organski rast novog portfelja bit će u rasponu srednjih jednoznamenkastih postotaka, odnosno dvostruko više od organskog rasta od dva, tri posto postojećeg poslovanja Nomada', procjenjuje Descheemaeker.

Nomad Foods je, napominje Descheemaeker, osigurao i kvalitetne aranžmane s Fortenovinom maloprodajom (Konzum i Mercator), što im pruža mogućnost da ostanu lider u svojoj kategoriji.

Inače, novi vlasnik Leda lani je ostvario prihode od tri milijarde dolara (1,4 dolara po dionici), uz godišnji rast od 18 posto te dobit od 275,4 milijuna dolara.

Nakon akvizicije Leda očekuju snažan skok prodaje. 'Očekujemo da će 2021. prilagođena EPS baza iznositi preko dva dolara po dionici na kombiniranoj i godišnjoj osnovi. To će stvoriti višu novu osnovicu od koje očekujemo rast u narednim godinama', zaključuje Descheemaeker.