DVADESETI ROĐENDAN

Pulski Uniline zauzeo 20 posto turoperatorskog tržišta

16.09.2016 u 13:26

Bionic
Reading

Pulska turistička agencija Uniline, koja ovih dana obilježava 20 godina rada, očekuje 15 posto veći promet nego lani te dostizanje brojke od oko 350 tisuća putnika koji su koristili neke od njenih usluga, rekao je za Hinu suvlasnik i predsjednik Uprave Unilinea Boris Žgomba

'Uniline očekuje oko 15 posto veći promet u odnosu na lanjskih gotovo 320 milijuna kuna, čime bi i ove godine, kao i lani, bio na prvom mjestu među agencijama, te prelazak 20-postotnog udjela na tržištu touroperatorskog poslovanja', kaže Žgomba.

Napominje da je Unilineov cilj postati kompanija koja nudi cjelokupan turističkih proizvod, zbog čega je u poslovanje uvela hotelski menadžment.

U završnoj smo fazi pregovora za tri ugovora za upravljanje hotelima u Hrvatskoj što bi moglo biti gotovo do studenog ove godine', najavljuje Žgomba ne otkrivajući o kojim se hotelima radi, kao ni ime velikog svjetskog touroperatora s kojim pregovara o uvođenju novih zračnih charter rotacija/linija.

Uniline je s radom počeo u srpnju 1996. u malom uredu u Puli, a broj zaposlenih rastao je od početnih četvero na trenutnih 200. No Žgomba ističe da od tvrtke danas materijalno ovisi više od 500 osoba, a kada se uključe partneri ta brojka se penje na oko pet tisuća.

Žgomba ističe da se nije bilo lako održati i rasti, pogotovo u godinama oko krizne 2008., no unatoč tome gotovo svake godine tvrtka je ostvarivala pomake.

Zadnjih se godina, kaže Žgomba, Uniline profilirao i kao destinacijska menadžment kompanija, a od 2010. nositelji je franšize jedne od vodećih europskih rent-a-car kompanija.

'Iako najviše ugošćavamo turiste u Hrvatskoj te na prostoru šire regije od Slovenije do Grčke, uključujući Rumunjsku i Bugarsku, goste dovodimo i iz cijele Europe te Rusije, a dosta radimo i s dalekim tržištima, pogotovo sjevernom i južnom Amerikom, te Kinom, Japanom, Korejom i Tajlandom gdje imamo i otvorene urede', iznosi Žgomba.

Ističe važnost investiranja u prodajne kanale, tehnologiju, marketing, kadrove i suradnju s partnerima.

'Ono što je za poslovanje važno i danas neizbježno je prisutnost na internetu, koji je veliko oruđe za rad i mogućnost direktnog plasiranja ponude kupcima. To ne znači da će agencije fizički nestati, ali svakako traži prilagodbu i svi se trebaju zapitati jesu li sve učinili da prate trendove, jer ako nisu neće imati ni dobre rezultate", poručuje Žgomba napominjući da online poslovanje čini nešto više od 15 posto ukupnog poslovanja Unilinea, s trendom rasta.

Ograničenjem za poslovanje agencija u Hrvatskoj, osim što za njih ne vrijedi međustopa PDV-a od 13 posto na smještaj i usluge hrane, Žgomba posebno izdvaja poseban postupak oporezivanja agencijskih usluga.

Probleme vidi i u radnom zakonodavstvu te o pružanju usluga u turizmu, fiskalnim i parafiskalnim nametima.