Raspoloženje njemačkih potrošača pogoršano je zbog naglog porasta broja novozaraženih koronavirusom i straha od novog 'lockdowna', pokazalo je u četvrtak najnovije istraživanje agencije GfK. GfK-ov indeks potrošačke klime za mjesec studeni, izračunat na temelju ankete među približno 2.000 njemačkih građana, skliznuo je na minus 3,1 bod, s revidiranih minus 1,7 bodova u mjesecu ranije.
Optimizam njemačkih potrošača splasnuo je u listopadu zbog skoka broja novozaraženih u Njemačkoj koji je potaknuo strah od uvođenja novog 'lockdowna' kako bi se zaustavilo širenje zaraze, rekao je GfK-ov stručnjak za potrošače Rolf Buerkl. "Oporavak raspoloženja među potrošačima od početka ljeta zaustavljen je i potrošačka se klima ponovno pogoršava”, rekao je Buerkl.
Broj novozaraženih u Njemačkoj naglo raste i u četvrtak je prvi puta u jednom danu porastao za više od 10 tisuća. Odvojeno tjedno GfK-ovo izvješće, rekao je Buerkl, pokazalo je da tri četvrtine Nijemaca pandemiju Covida smatra „velikom ili vrlo velikom prijetnjom”, pri čemu više od polovine njih strahuje od utjecaja pandemije na njihov život u budućnosti.
Njihova očekivanja nisu bila tako sumorna od početka provedbe tog istraživanja u travnju ove godine, napomenuo je.
Pogoršanje raspoloženja među potrošačima odražava ponajprije slabija očekivanja za gospodarstvo i osobna primanja, te izraženiju suzdržanost u potrošnji i pojačanu sklonost štednji.
„Potrošači očito pretpostavljaju da će znatno intenzivniji proces zaraze u Njemačkoj usporiti priželjkivani brzi oporavak njemačkog gospodarstva”, rekao je Buerkl.
Njemačka vlada očekuje da će bruto domaći proizvod (BDP) ove godine pasti za 5,8 posto, nakon čega bi iduće godine trebao porasti za 4,4 posto, ali uz pretpostavku da pandemija ostane pod kontrolom.
Stabilizacija raspoloženja među potrošačima u idućim će mjesecima ovisiti o broju novih slučajeva zaraze, zaključio je Buerkl.