Ukupan promet poduzeća Luka Rijeka u prva tri mjeseca ove godine iznosi 974.417 tona i manji je za 17 posto u odnosu na isto razdoblje 2012. kada je pretovareno 1,176 milijuna tona
Najveći je pad u rasutom teretu (minus 29 posto), drvu (minus 22 posto) i kontejnerskom prometu (minus četiri posto), a jedini pozitivan trend bilježi se u generalnom teretu, koji je za deset posto veći, piše Novi list
Istovremeno je kod prvih konkurenata na sjevernom Jadranu promet u prvom kvartalu rastao, pa je slovenski Kopar ukupno ostvario 4,483 milijuna tona, odnosno rast za tri posto, dok je Trst promet povećao promet za 4,2 posto u siječnju i veljači, te najavio novi rekord u kontejnerskom prometu, jer je u dva mjeseca ostvareno 66.319 TEU-a. Nešto je bolji tek podatak o ukupnom prometu riječke luke kada se pridoda tekući teret terminala u Omišlju, koji je porastao za 33 posto i ukupno iznosi 1,242 milijuna tona.
Kad se učinak JANAF-ove luke Omišalj pribroji prometu poduzeća Luka Rijeka i Jadranskih vrata ispada da je ukupan promet Rijeke u prvom kvartalu veći oko pet posto i iznosi 2,216 milijuna tona, što je točno polovicu manje od prometa u Kopru. No promet tekućeg tereta treba uzeti s rezervom zbog čestih oscilacija, koje ovise o datumu uplovljavanja velikih brodova, kao i činjenice da je prošle godine u ožujku zabilježen izuzetno mali promet.
Sve ukazuje kako će se i ove godine dodatno produbiti jaz između Rijeke na jednoj strani, te glavnih konkurenata u Kopru i Trstu, koji i dalje bilježe sve veći promet, dok Rijeka stagnira ili pada. Prema poslovnom planu Luke u ovoj godini se planira premašiti pet milijuna tona suhog tereta, a to će sudeći po rezultatima u prva tri mjeseca biti teško ostvariti. Ako bi se slični rezultati kao u prvom kvartalu nastavili na kraju godine, promet bi bio oko četiri milijuna tona.
Predsjednik Uprave Luke Rijeka Vedran Devčić smatra kako je plan i dalje realan, jer u drugoj polovici godine očekuje bitno povećanje prometa nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju, čime se riječkoj luci otvara veliko tržište EU-a s jednakim tržišnim uvjetima u odnosu na najbližu konkurenciju.
Pored toga su bitni i projekti koji završavaju ove godine kao što je izgradnja i početak korištenja nove obale na Brajdici, koja bi prema planu AGCT-a trebala godinu završiti sa 157.000 TEU-a.
'Rasuti tereti su manji na Terminalu u Bakru zbog manjeg prometa željezne rudače, gdje je najveći mađarski partner u postupku redovnog godišnjeg remonta visokih peći. Razlog nižem prometu drva nestabilna je politička situacija na komercijalno značajnim tržištima za ovu vrstu tereta, prije svega u Egiptu. Ono što je važno naglasiti jest to da nismo izgubili nijednog komitenta, štoviše imamo u završnoj fazi nove ugovore za generalni teret. Brojke nisu blistave, ali se ustvari ne događa ništa dramatično i mi ćemo kraj godine završiti s očekivanih pet milijuna tona', zaključio je Devčić.
Nešto je lošija i financijska bilanca, jer je prema financijskim podacima objavljenim na Zagrebačkoj burzi u prvom kvartalu Luka Rijeka ostvarila ukupne prihode od 41,8 milijuna kuna, a ukupni su rashodi na razini 40,1 milijuna kuna te je ostvarena dobit razdoblja prije oporezivanja 1,7 milijuna kuna. Prošle je godine dobit iznosila 2,5 milijuna kuna u prvom kvartalu.