poslovni rezultati

RTL Grupa poslovala s većom dobiti, najveći pad u oglašavanju bilježe u Hrvatskoj

30.08.2017 u 13:30

Bionic
Reading

Europska medijska grupa RTL u srijedu je izvijestila da je u drugom tromjesečju poslovala s većim prihodima i dobiti, izdvajajući dobar rezultat produkcijskog ogranka FremantleMedia koji je ublažio slabiji rezultat na tržištu televizijskog oglašavanja

Grupa je drugo ovogodišnje tromjesečje zaključila s devet posto višim prihodima u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, od 1,57 milijardi eura.

Zahvaljujući jednokratnom pozitivnom efektu u francuskoj podružnici M6, povezanom s postupnim gašenjem ugovora M6 Mobile, dobit prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije (EBITDA) na razini grupe uvećana je u drugom tromjesečju četiri posto, na 362 milijuna eura. Ako se izuzme taj jednokratni efekt, EBITDA je smanjena 7,4 posto.

Neto dobit pala je u promatranom razdoblju 11 posto, na 209 milijuna eura, pokazuje poslovno izvješće.  

U razdoblju od travnja do lipnja prihode grupe poduprla je produkcijska podružnica FreemantleMedia, pri čemu u RTL Groupu posebno izdvajaju televizijsku dramu 'American Gods'.

Slabiji rezultati na 'izazovnim' tržištima televizijskog oglašavanja

Slabiji su pak rezultati zabilježeni na 'izazovnom' tržištu televizijskog oglašavanja, na koje otpada nešto manje od polovine prihoda grupe.

U RTL-u procjenjuju da su sva njihova tržišta tv oglašavanja u Europi zabilježila pad u prvoj polovini ove godine.

Najveći je pad u razdoblju od siječnja do lipnja zabilježen na tržištu televizijskog oglašavanja u Hrvatskoj, za 8,9 posto, pokazuju RTL-ove i procjene industrije.

'RTL Croatia bilježio je bolje rezultate od tržišta, zadržavši stabilne prihode od 19 milijuna eura', navodi se u izvješću.

Hrvatski je ogranak zaključio prvu polovinu godine s gubitkom prije poreza, kamata, deprecijacije i amortizacije od tri milijuna eura, pri čemu taj rezultat 'uglavnom odražava veći trošak programa', stoji u izvješću.

Snažan pad i u Belgiji i Nizozemskoj

Snažan pad tržišta tv oglašavanja zabilježen je i u Belgiji, za procijenjenih 8,3 posto, te u Nizozemskoj, za 6,2 posto. Na matičnom njemačkom tržištu pad je procijenjen u rasponu od dva to tri posto, pokazuje izvješće.

Na francuskom i španjolskom tržištu prihodi od tv oglašavanja gotovo su stagnirali, navode u RTL-u procjene neovisnih izvora.

'Izazovna kretanja na tržištima televizijskog oglašavanja na kojima smo prisutni jasan su signal da trebamo čak ubrzati provedbu naše strategije', stoji u izjavi izvršnih direktora Berta Habetsa i Guillaumea de Poscha.

Iz televizijske grupe u većinskom vlasništvu njemačke medijske grupe Bertelsmann najavili su stjecanje potpunog vlasništva nad platformom za oglašavanje SpotX i dodatna ulaganja u tehnologiju oglašavanja. Njihov udio u SpotX-u iznosi trenutno 65 posto a kupili su ga 2014. godine za 144 milijuna dolara. 

Potvrdili su zacrtane procjene dobiti i prihoda za 2017. godinu, pokazuje poslovno izvješće. Predviđaju tako umjeren rast ukupnih prihoda na razini grupe, u rasponu od 2,5 do 5,0 posto, oslonjen ponajprije na digitalno poslovanje i Mediengruppe RTL Deutschland.

Godišnja EBITDA trebala bi se zadržati na razini prošle godine.