Japansko ministarstvo prometa pretreslo je sjedište automobilskog diva Toyote u utorak, dok je eskalirao skandal oko pogrešnih sigurnosnih podataka
Najveći svjetski proizvođač automobila ispričao se zbog davanja netočnih ili manipuliranih podataka za testove sigurnosnih certifikata, piše BBC. Skandal je uzdrmao japansku automobilsku industriju, a konkurenti Honda, Mazda i Suzuki također su priznali da su dostavili pogrešne podatke.
Toyota je 2023. prodala više od 11 milijuna osobnih vozila. Na novinskoj konferenciji rečeno je da otkrića ne utječu na sigurnost vozila koja su već na cestama.
Tvrtka je obustavila proizvodnju tri modela automobila - Corolla Fielder, Corolla Axio i Yaris Cross.
Koristili modificirana vozila za sigurnosne testove
Također je optužen za korištenje modificiranih vozila tijekom sigurnosnih testova sudara, za vozila koja se više ne proizvode.
Racije su uslijedile dan nakon što se predsjednik Toyote Akio Toyoda ispričao kupcima i ljubiteljima automobila. Duboko se naklonio i zadržao položaj nekoliko sekundi, što je uobičajeno u Japanu kada se tvrtke ispričavaju za nedjelo.
"Zanemarili smo proces certificiranja i masovno proizvodili naše automobile bez prethodnog poduzimanja odgovarajućih mjera predostrožnosti", rekao je g. Toyoda.
Honda, Mazda i Suzuki također u problemima
Japanske proizvođače automobila Honda, Mazda i Suzuki također bi trebale biti podvrgnute inspekciji vlasti zbog istog problema.
Honda je rekla da je otkrila nepravilnosti u testovima vezanim uz buku i snagu motora, ali je naglasila da su njena vozila sigurna za vožnju. Mazda je zaustavila isporuke nekih automobila i rekla da će snositi troškove svojim dobavljačima. Međutim, tvrtka je dodala da ne planira izdavati opozive.
Nalazi se odnose i na jedan model automobila Suzuki koji se više ne proizvodi.
Ranije ove godine, Toyota je pozvala vlasnike 50.000 starijih vozila u SAD-u da odmah odu na popravak jer bi zračni jastuci koje proizvodi Takata mogli eksplodirati i ubiti.
Upozorenje "Ne vozi" pokrivalo je neke od modela najvećih svjetskih proizvođača automobila od 2003. do 2005. godine.