Iz Sindikata državnih službenika reagirali su na najavljenu mjeru zamrzavanja napredovanja državnih službenika najavljenih u Vladinim smjernicama. Smatraju da Vladi nije stalo do vrijednih i sposobnih službenika, te da je riječ o fantomskoj i nezakonitoj mjeri koja predstavlja bacanje prašine u oči neinformirane javnosti
'Iako dužnosnici Vlade uvijek iznova ističu kako im je, kad su u pitanju državni službenici i namještenici, cilj razlikovati 'žito od kukolja' i nagraditi one koji dobro rade, mjera zabrane napredovanja najbolji je primjer kako se takvo opredjeljenje provodi u praksi.
Naime, jedna od interventnih mjera u Smjernicama ekonomske i fiskalne politike 2014. - 2015. jest i zamrzavanje i prolongacija napredovanja državnih službenika i namještenika s učinkom na izdatke za bruto-masu plaća, koja bi se trebala početi realizirati krajem 2013. godine s učincima u 2014..
Neupućeni čitatelj mogao bi pomisliti kako državni službenici i namještenici redovito napreduju u službi, a oni zločestiji među njima kako im se to događa neovisno o tome kako i koliko rade, ali im je Vlada konačno stala na kraj. Jer, mjerama se šalju i političke poruke kako negdje curi proračunski novac, a napredovanje je rupa u proračunu koju treba začepiti. Međutim, napredovanje državnih službenika i namještenika se vrlo rijetko događa, a kad se i dogodi u njemu nema ni 'a' od automatizma.
Prema Zakonu o državnim službenicima državni službenik može napredovati na dva načina, redovito i izvanredno, pri čemu su je za to potrebno ispunjenje određenih kumulativnih uvjeta, poput jedne najviše, dvije ocjene 'primjeran' ili tri ocjene 'uspješan' ili više ocjene, činjenice da postoji slobodno radno mjesto na koje se može rasporediti te da ispunjava uvjete za to radno mjesto u pogledu stručne spreme i potrebnog iskustva, s time da je izvanredno napredovanje moguće i bez potrebnog radnog iskustva ako ima poslijediplomski studij ili doktorat znanosti povezan s državnom ili javnom upravom ili djelokrugom državnog tijela.
Dakle, službenik 'može', ali nipošto ne 'mora' napredovati, neovisno čak i o tome udovoljava li gore navedenim uvjetima, odnosno jesu li se stekli uvjeti koje Zakon predviđa.
A jedan od tih uvjeta, slobodno radno mjesto na koje se može rasporediti, u pravilu ne postoji, osim ako vaš bolje pozicionirani kolega ili kolegica nije nedavno preminuo/la ili otišao u mirovinu, ali i tada se, primjenom klauzule 2 za 1 (jedan novozaposleni na dva otišla službenika) ta 'mogućnost' teško može realizirati, dok je opcija otvaranja novog radnog mjesta u pravilniku o unutarnjem redu, posebice ukoliko se ne radi o SDP/HNS-ovom poletarcu kojeg treba udomiti u državnom tijelu - inkubatoru, gotovo ravna zgoditku na lotu.
Zato je ova mjera ne samo suprotna politici Vlade koja, navodno, želi promovirati vrijedne i sposobne službenike, nego je istovremeno fantomska i nezakonita te kao takva predstavlja bacanje prašine u oči neinformirane javnosti, odnosno 'prodavanje muda pod bubrege'', stoji u priopćenju kojeg potpisuje Siniša Kuhar