Prije svakog putovanja dobro je osigurati se od rizika kupnjom odgovarajuće police putnog osiguranja, jer ona će vas zaštititi od financijskih gubitaka u slučaju nesretnih događaja tijekom odmora. Kako bismo vam olakšali pronalaženje optimalne opcije, pripremili smo kratki vodič za snalaženje u putnom osiguranju
Putno osiguranje obuhvaća više vrsta osiguranja. Obično glavna polica pokriva zdravstvene rizike, a uz nju se mogu ugovoriti dodatna pokrića za ostale rizike, poput gubitka prtljage, kašnjenja ili otkaza putovanja. Također, u paketu je moguće ugovoriti osiguranje od nesretnog slučaja (nezgode) zbog kojeg je došlo do težih ozljeda ili smrti te osiguranje od privatne odgovornosti koje pokriva materijalne troškove u slučaju da prouzročite smrt, ozlijedite ili ugrozite zdravlje ili uništite stvari treće osobe.
Osiguranje možete ugovoriti za pojedinačno putovanje ili na duže vrijeme, ako češće putujete. Prije sklapanja novog osiguranja provjerite imate li već pokrivene neke rizike važećim ugovorima o osiguranju ili kroz paket financijskih usluga svoje banke.
Zdravstveno osiguranje na putu
Od svih vrsta putnog osiguranja, putno zdravstveno osiguranje je najvažnije jer troškovi hitne pomoći i liječenja mogu biti vrlo visoki, posebno u nekim zemljama poput SAD-a.
Ako putujete u države unutar EU-a, zdravstveno osiguranje djelomično je pokriveno Europskom karticom zdravstvenog osiguranja, koju izdaje HZZO. No trebate voditi računa o tome da vas ona oslobađa plaćanja samo dijela troškova, i to samo u onim slučajevima u kojima su od participacije oslobođeni državljani te države.
Također, treba naglasiti da ona pokriva troškove neodgodive zdravstvene zaštite isključivo u javnim ustanovama i ne predstavlja jamstvo za besplatnu uslugu jer se zdravstveni sustavi država u Europskoj uniji razlikuju, pa postoji mogućnost da snosite troškove određenih medicinskih usluga iako su one besplatne u Hrvatskoj.
Dakle ova kartica nije alternativa putnom osiguranju i ne pokriva brojne troškove povezane sa zdravstvenim rizicima. Putno osiguranje nudi znatno višu razinu pokrića, osobito ako putujete u zemlje izvan Europske unije.
Liječenje i hospitalizacija za vrijeme puta i boravka u inozemstvu u javnim i privatnim ustanovama, prijevoz u zdravstvenu ustanovu u slučaju nezgode, bolesti ili smrtnog slučaja, trošak prijevoza i evakuacije od strane službi za spašavanje i sl. samo su dio širokog spektra pokrića koje vam nudi ova vrsta osiguranja.
Ona omogućuje pokriće medicinskih tretmana, lijekova i medicinskih pomagala u punom iznosu, bez obzira na pravila o participaciji zdravstvenog sustava zemlje u kojoj se pruža usluga, a cijena police ovisi o dužini putovanja, destinaciji u koju putujete, ali i vrsti i visini pokrića rizika od kojega se želite zaštititi.
Ako planirate putovati izvan EU-a, kupnja osobnog zdravstvenog osiguranja što pokriva sve bolesti ili ozljede koje biste mogli pretrpjeti tijekom putovanja vrlo je preporučljiva, a u nekim slučajevima i obavezna.
Osiguranje od gubitka ili oštećenja prtljage
Ako sletite u zračnu luku i ustanovite da vaša prtljaga kasni, izgubljena je ili oštećena, imate određena prava prema međunarodnoj konvenciji o odgovornosti zračnog prijevoznika. Zrakoplovna kompanija dužna vam je nadoknaditi nastalu štetu u iznosu do najviše 1600 eura po putniku. U praksi kompanije obično rastežu ovaj postupak, a iznos odštete često je puno manji od stvarne štete.
Polica dodatnog osiguranja obično uključuje pokriće u slučaju gubitka, krađe ili oštećenja prtljage i osobnih stvari te vam omogućuje kupnju osnovnih potrepština koje su vam potrebne za boravak na odredištu. Prilikom sklapanja ove police dobro provjerite razinu pokrića jer osiguravajuće kuće često nude samo osiguranje prtljage za vrijeme odlaska, a ne i za vrijeme boravka u inozemstvu i povratka.
Osiguranje od kašnjenja i odgode putovanja
Prijevozničke tvrtke nisu uvijek dužne putnicima vratiti novac ako prijevoz kasni ili je odgođen od strane prijevoznika ili organizatora putovanja. To je opravdano samo u rijetkim slučajevima, poput politički nestabilne situacije, vrlo nepovoljnih vremenskih uvjeta i sličnih situacija koje bi mogle značajno ugroziti sigurnost putnika.
Ugovaranjem dodatnog osiguranja od kašnjenja ili odgode putovanja imate pravo na punu odštetu iz razloga koji se mogu pripisati prijevozniku, organizatoru putovanja ili višoj sili.
Osiguranje od otkaza ili prekida putovanja
Ako morate odgoditi ili prekinuti putovanje zbog opravdanog razloga (bolesti ili ozljeda koje ste doživjeli tijekom putovanja, hitan obiteljski slučaj i sl.), dodatna polica može pokriti nepovratne troškove koje biste pretrpjeli u tom slučaju.
Usporedite police
Putna osiguranja razlikuju se od osiguratelja do osiguratelja, stoga je prilikom ugovaranja police potrebno obratiti pažnju na sva ponuđena pokrića i njihovu širinu, kao i izuzeća po polici kako biste donijeli informiranu odluku.
Na servisu kompare.hr mogu se usporediti ponude putnog osiguranja različitih osiguravatelja.
Prijava i naplata štete
U slučaju nastanka osiguranog slučaja, važno je što prije nazvati pozivni centar i navesti sve podatke sa svoje police, objasniti gdje se nalazite i pričekati upute o tome što treba poduzeti.
Važno je naglasiti da prilikom prijave osiguranog slučaja i zahtjeva za naknadu štete imate kod sebe svu originalnu medicinsku dokumentaciju, kao i sve račune koje ste platili.