Pametna prezentacija i promocija ključni su za brzu prodaju nekretnine. Kako ona vjerojatno vrijedi više nego bilo što drugo što posjedujete, željet ćete postići najbolju moguću cijenu
No postizanje te cijene – i to brzo postizanje – obično se svodi na puno više od postavljanja natpisa 'Prodajem' i nade u najbolje, piše Independent. Morate odabrati pravog agenta za nekretnine i realnu cijenu prilikom stavljanja kuće na tržište te je učiniti što privlačnijom potencijalnim kupcima.
Ponekad je savjet stručnjaka ono što je potrebno kako biste dobro prodali nekretninu.
'Na današnjem izazovnom tržištu nekretnina znanje je moć', naglašava Elaine Penhaul, voditeljica tvrtke specijalizirane za prodaju nekretnina i autorica knjige 'Kako prodati svoju kuću'. 'Pametna prodajna taktika sastoji se u donošenju dobrih procjena kada je riječ o imenovanju pravog agenta za nekretnine i razumijevanju vizualnih metoda prodaje u digitalnoj eri - u kojoj više ljudi kupuje, a da nisu ni kročili kroz vrata nekretnine.'
Penhaul, osnivačica tvrtke Lemon and Lime Interiors, objašnjava da postoje tri faze prodaje: priprema, promocija i napredovanje. 'Uz pravu pripremu i promociju možete maksimizirati svoju imovinu povećanjem vrijednosti nekretnine i brzine prodaje', kaže ona, dodajući: 'Vizualna privlačnost, kako osobno, tako i online, iznimno je važna.'
Tako Penhaul ističe da najbolji načini za dobru prodaju nekretnine uključuju snimanje kvalitetnih fotografija, korištenje videa, stvaranje strategije na društvenim medijima i uređenje kuće, objašnjavajući: 'Priprema doma za prodaju (home staging) samo je dio marketinškog miksa – čini ga privlačnijim većem broju potencijalnih kupaca. Stvaranje lijepih i funkcionalnih prostora koji sugeriraju stil života vlasnika ili kupca ne samo da može stvoriti emocionalnu vezu s potencijalnim kupcima, već i povećati vjerojatnost osiguravanja brze prodaje po najboljoj mogućoj cijeni.'
Tajne uspješne prodaje, prema Penhaul, mogu se pronaći slijeđenjem njezinog sustava ADDRESS u sedam koraka: Procijeni, Ukloni nered, Ukrasi, Ponovno zamisli, Naglasi, Insceniraj i Prodaj.
1. Procijenite što nudite
S agentom za nekretnine odredite tko je vaš idealan kupac, profil ljudi koji kupuju domove poput vašeg u tom području i procijenite što im nudite, savjetuje Penhaul.
Procijenite konkurenciju u susjedstvu jednostavnim pretraživanjem web stranica te proučite svoj cjenovni razred i usporedite ono što nudite s drugim kućama koje kupci možda gledaju. Zatim odlučite koliko posla trebate obaviti na svom domu prije nego što snimite marketinške fotografije ili videozapise.
Penhaul kaže: 'Fotografirajte svoj dom – što vidite? Napravite mapu slika koje prikazuju ono što vas privlači u domovima koje gledate - što im je zajedničko? Koliko nereda imate? U kakvom su stanju vrt i pomoćne zgrade? Hoće li vaša vanjska dekoracija potaknuti kupca da pogleda kuću ili se samo provoza? Čini li se vaš unutarnji dekor umornim ili zastarjelim?'
2. Uklonite nered
Penhaul kaže da je uklanjanje nereda obično najteža faza i da se mora obaviti prije uređenja ili preoblikovanja prostorija.
Nabavite kutije, naljepnice i flomastere, a zatim stavite sve na hrpe - 'ostavite gdje jest', 'zadržite, ali spakirajte za sada', 'za bacanje', savjetuje ona.
'Natjerajte djecu da pokupe svoje stvari ako su se iselila, a njihove stvari još nisu', predlaže ona.
Izbacite hrpu 'za bacanje' iz kuće, odlučite imate li prostora za pohranjivanje hrpe 'zadržite, ali spakirajte za sada' ili trebate pronaći skladište izvan lokacije', kaže ona i dodaje: 'Pitajte prijatelja ili stručnjaka za pomoć – nepristrano mišljenje može pomoći u brzom donošenju odluka.'
3. Ukrasite svoj dom
Penhaul predlaže bojenje zidova u neutralnu boju za maksimalan učinak na kupca i rješavanje zakrpa na zidovima jer će različita rasvjeta utjecati na boju. Također, uzmite u obzir stropove te stolariju.
'Pokušajte se ne odlučiti za bojenje samo jedne sobe jer bi to moglo učiniti da druge prostorije izgledaju umorno', ističe ona. 'I dovršite manje popravke čim naiđete na njih – nemojte samo bojiti pukotine, neravnine i mrlje. Vaš cilj je dati kući suptilan i svjež dojam kako bi bila privlačna širokom krugu kupaca.'
4. Uključite maštu i logiku
Razmislite o tome kako bi netko drugi mogao odlučiti koristiti sobe u vašoj kući, savjetuje Penhaul.
'Ima li svaka soba jasno definiranu funkciju i je li relevantna za većinu kupaca za koje vjerujete da će biti zainteresirani za kupnju vašeg doma?' ističe. 'Ako ne, trebate preurediti namještaj da biste jasnije definirali funkciju. Raspored prostorija u domu također mora imati smisla – osigurajte da sobe budu povezane sa susjednima i stvorite laku rutu kroz njega.'
5. Pametno naglasite najbolje u svojem domu
Pametno naglasite najbolje značajke doma i odvratite fokus od svega što nije idealno, savjetuje Penhaul.
'Koja su područja doma što se ističu i što vam se kod njih sviđa? Možda imate prekrasan zimski vrt, udobno mjesto za sjedenje pokraj prozora, suvremenu kuhinju ili raskošnu kupaonicu?
Razmislite o tome kako vizualno ispričati priču o tim područjima - fotografije knjiga na stoliću za kavu u kutku za čitanje s okolnim sobnim biljkama i svjetlom mogu dati pravi prikaz opuštanja, naprimjer.'
Napravite popis rekvizita koji bi mogli biti korisni prilikom pripreme za fotografiranje.
6. Pazite na scenografiju
'Staging je proces spajanja i postavljanja svih rekvizita, dodatnog namještaja i dodataka na njihovo mjesto', objasnila je stručnjakinja.
'Ako uređujete dom koristeći stvari koje već imate, razmislite o središnjoj točki svake sobe i o tome kako stvoriti simetriju i ravnotežu za maksimalan učinak', savjetuje. 'Potražite pomoć u stvaranju savršenih scenarija u domu uz pomoć prijatelja ili profesionalca.'
7. Budite proaktivni prilikom prodaje
Provjerite je li sve spremno tako da, nakon što dogovorite ponudu, prodaja može brzo napredovati. To uključuje pronalazak odvjetnika, potpisivanje papirologije i osiguranje da vaš agent ima sve dokumente i informacije koje potencijalni kupac može tražiti.
'Budite proaktivni sa svojim agentom i odvjetnikom i osigurajte da vaša prodaja ima najveće šanse teći što je moguće glađe', naglašava Penhaul.