RACIONALIZACIJA POSLOVANJA

T-Hrvatski Telekom otpušta 300 ljudi

11.01.2011 u 11:35

Bionic
Reading

T-Hrvatski Telekom će u okviru nastavka programa racionalizacije poslovnih procesa i povećanja efikasnosti u 2011. godini smanjiti broj radnika za oko 300, izvijestili su iz kompanije

'Tijekom procesa izrade Programa zbrinjavanja radnika poslodavac je pored kriterija definiranih Zakonom o radu (staž radnika, godine starosti, invalidnost i obveze uzdržavanja), primijenio i dodatne socijalne kriterije te proveo sve mjere kojima bi se otvorila mogućnost zapošljavanja na drugim poslovima unutar kompanije, zapošljavanja kod drugog poslodavca te mogućnost prekvalifikacije ili dokvalifikacije. Poduzete su i sve mjere prema Radničkom vijeću i Hrvatskom zavodu za zapošljavanje, o kojima su se te dvije institucije očitovale i dale svoje mišljenje na dostavljeni Prijedlog programa i Program zbrinjavanja', izvijestili su iz T-HT-a.

Prosječni trošak otpremnine i povezanih materijalnih prava po zaposleniku obuhvaćenom Programom zbrinjavanja za 2011. godinu iznosi oko 350.000 kuna bruto, za što je najveći dio sredstava rezerviran u poslovnim knjigama iz 2009, dok je preostali dio potrebnih sredstava rezerviran u 2010. godini.

U 2010. godini Program zbrinjavanja viška radnika nije se provodio temeljem Sporazuma o socijalnom partnerstvu potpisanog sa sindikatima u studenome 2009. godine.

'Ovaj proces T-HT vodi s punom socijalnom osjetljivošću i odgovornošću. Uz činjenicu da radnici koji su proglašeni viškom tijekom otkaznog roka ne moraju dolaziti na posao, u trenutku odlaska iz kompanije dobivaju stimulativne otpremnine, a uz navedeno radnicima je na raspolaganju i dodatna skrb u obliku Programa 'Podrška Plus'.

Kroz Program 'Podrška Plus' svakom radniku u višku su na raspolaganju osobni stručni suradnici, koji pružaju individualnu pomoć pri lakšem snalaženju na tržištu rada, odnosno rješavanju radnog statusa. Uz ovakav individualni pristup, organiziraju se brojne radionice, tiskaju brošure putem kojih se upoznaju s tržištem rada i načinima kako se na njega kvalitetno plasirati. Radnicima je dostupan besplatni telefon i informativne web stranice.

Stručni suradnici Programa 'Podrška Plus' ostaju u kontaktu s radnicima koji su napustili kompaniju i na raspolaganju su im najmanje još šest mjeseci nakon odlaska iz kompanije. Iz dosadašnjeg rada i iskustva vidljivo je da radnici koji su obuhvaćeni programima zbrinjavanja sve više koriste usluge ovog Programa. Važno je istaknuti da je korištenje usluga Programa 'Podrška Plus' dobrovoljno od strane radnika, a naše dosadašnje analize pokazuju da se takvi radnici brže plasiraju na otvoreno tržište rada i kvalitetnije rješavaju svoj radni status', stoji u priopćenju.