Atlantic Grupa u prvom polugodištu ostvarila je neto dobit nakon manjinskih interesa u iznosu od 133,5 milijuna kuna, što je 7,3 posto manje u odnosu na isto razdoblje lani, a zabilježila je i 3,3 posto manje prihode od prodaje, izvijestili su u četvrtak iz te tvrtke
Negativan utjecaj na neto dobit, kako se navodi u izvješću, imale su niže pozitivne tečajne razlike te više porezno opterećenje do kojeg je došlo zbog početka plaćanja poreza na dobit u Bosni i Hercegovini, kojega su do ove godine bili oslobođeni.
U prvom je polugodištu EBITDA na razini Atlantic grupe dosegnula 259,8 milijuna kuna, što predstavlja pad od 7,4 posto u odnosu na isto razdoblje lani.
Na njezin pad najveći utjecaj imala su ciljana ulaganja u internacionalizaciju poslovanja (viši troškovi zaposlenih i distribucije) i viši troškovi marketinga (prvenstveno u segmentima kave i pića), prestanak suradnje s najvećim kupcem privatne robne marke u Sportskoj i aktivnoj prehrani te tečajni pritisci na poslovanje u Rusiji i ZND-u, što je djelomično nadoknađeno padom troškova proizvodnih materijala (prvenstveno zahvaljujući nižim cijenama sirove kave) i energije.
Dobit prije kamata i poreza (EBIT) ostvarena je u iznosu od 192,2 milijuna kuna i manja je za 7,4 posto.
Ukupni prihodi Atlantic Grupe u prvom su polugodištu pali za 2,6 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, na 2,48 milijardi kuna. Pad bilježe i prihodi od prodaje, za 3,3 posto, na 2,45 milijardi kuna.
Navedeni pad, kako pojašnjavaju u Atlanticu, najviše je posljedica pada prodaje u strateškom poslovnom području Sportska i aktivna prehrana, u najvećoj mjeri uzrokovanog prekidom suradnje s najvećim kupcem privatne robne marke.
Ukoliko se izuzme efekt prihoda od prodaje navedenog kupca, prihodi od prodaje rasli su 1,2 posto, a ukoliko se izuzmu utjecaji prosječne deprecijacije ruske rublje od 23,4 posto i prosječne deprecijacije srpskog dinara od 2,5 posto u odnosu na isto razdoblje lani, prihodi od prodaje su rasli 5,2 posto, navodi se u financijskom izvješću.
Također se ističe kako je pozitivan efekt na prodajne rezultate došao od većine ostalih poslovnih i distribucijskih područja, pri čemu su najveći utjecaj imala strateška poslovna područja Delikatesni namazi, Zdravlje i njega i Kava te strateška distribucijska područja Slovenija, HoReCa i Hrvatska.
Promatrano po tržištima, najveći rast od 4,9 posto ostvaren je na tržištu Slovenije koje je treće po veličini tržište Atlantic Grupe s udjelom u ukupnom prihodu od 16,3 posto.
Na tržištu Hrvatske, koja s 28 posto ima najveći udio u prihodu od prodaje, ostvaren je rast od 4 posto, dok je tržište Bosne i Hercegovine s rastom od 3,5 posto treće po rastu u prvom polugodištu s udjelom od 7,8 posto u ukupnom prihodu od prodaje.
Vlastite robne marke Atlantic Grupe sudjeluju u prodaji sa 68,1 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 20 posto, ljekarnički lanac Farmacia sa 7,2 posto dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu u ukupnom prihodu od prodaje sudjeluju s 4,6 posto.
Od važnih poslovnih događaja u prvoj polovici godine ističe se osnivanje vlastitih distribucijskih kompanija u Njemačkoj i Austriji s ciljem značajnog rasta prodaje vlastitih brendova na tim
tržištima.
Dodatno, Atlantic Grupa je s Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) i četiri partnerske banke (Erste, Raiffeisen, Sberbank i Unicredit) te Međunarodnom financijskom korporacijom (IFC) dogovorila povoljnije financijske uvjete kreditnog paketa u vrijednosti od 191,5 milijuna eura te je produljena ročnost kreditiranja.
Bilježi i uspješno izdanje korporativnih obveznica u iznosu od 200 milijuna kuna s fiksnom godišnjom kamatnom stopom od 3,125 posto.
U očekivanjima za ovu godinu iz Atlantic grupe izdvajaju planirane kapitalne investicije vrijedne oko 150 milijuna kuna.
Poslovanje grupe u prvom polugodištu komentirao je predsjednik Uprave Emil Tedeschi istaknuvši kako je Atlantic Grupa u prvom polugodištu 2016. posebnu pažnju posvetila razvoju distribucijskog poslovanja na zapadnoeuropskim tržištima kako bi ostvarila stratešku odrednicu daljnje internacionalizacije kompanije.
'Istovremeno smo intenzivno radili na restrukturiranju strateškog poslovnog područja Sportska i aktivna prehrana, nastavili s razvojem sveukupnog poslovanja lansiranjem novih proizvoda i otvaranjem novih specijaliziranih prodavaonica Farmacia te s nesmanjenim fokusom jačali regionalnu distributivnu mrežu. U drugoj polovini 2016. fokus će biti na daljnjem rastu na postojećim tržištima i nastavku internacionalizacije poslovanja, a posebnu pozornost ćemo i dalje posvećivati održavanju likvidnosti, upravljanju financijskim obvezama te upravljanju rizicima', istaknuo je Tedeschi.