Mladi u Hrvatskoj su uglavnom financijski pismeni, no matematika u praksi im je slabija strana. Naime, i oni upadnu u klopku impulzivnog kupovanja, bez obzira na to što stave pokoji euro na štednju
Mladi uglavnom troše novac na izlaske. Mnogi će reći kako je to neodgovorno. No, istraživanja pokazuju kako su mladi u Hrvatskoj uglavnom financijski pismeni.
O novcu mahom doznaju na društvenim mrežama. Boje se dugovanja, ali u praksi se uglavnom okliznu s trošenjem. Problem je i razumijevanje pojedinih pojmova.
'Oni kad dođu u srednju školu ne razumiju koncept kamate. Mnogi od njih misle da mi moramo plaćati kamate banci da nam ona čuva novce kako ih ne bi potrošili', otkrila je za RTL profesorica matematike, statistike i financijske pismenosti, Martina Primorac Krmpović.
Najčešća pogreška
Povodom Svjetskog i Europskog tjedna novca, ministar financija Marko Primorac savjetovao im je da slušaju svoje roditelje, ali i da ne budu kao guske u magli. 'Rekao bih da u današnje doba nije pametno nepametno postupati s novcem', dodao je.
No, puno korisniji savjet im je dao naš najpoznatiji matematičar i financijski influencer, Toni Milun. On smatra da mnogi, pa i odrasli, najčešće griješe jer impulzivno kupuju.
'Posebno jedno pravilo kojeg se jako teško držati - ako šetaš ulicom i vidiš u izlogu neku majicu, cipele; hajde barem prespavaj, nemoj kupiti odmah. Kad bismo samo to popravili, bilo bi nam puno bolje u životu', zaključio je Milun.