Brendovi sve više koriste mirisni marketing u svrhu jačanja identiteta i prepoznatljivosti pa tako istraživanja pokazuju da su ljudi skloniji preporučiti brend koji ugodno miriše, za razliku od konkurentnog koji ne koristi mirise
Osjet njuha naše je najmoćnije osjetilo direktno povezano s dijelom mozga koji obrađuje osjećaje i sjećanja. Mirisni marketing dio je osjetilnog marketinga čija je svrha uključivanje više osjetila kako bi posjetitelji dobili cjelovitu, višedimenzionalnu sliku vrijednosti brenda. U današnje vrijeme, kada smo zasićeni vizualima, mirisni marketing pruža novi način povezivanja s korisnikom na emocionalnoj razini.
Da je miris odličan alat za povećanje prodaje, pokazuje Nikeovo istraživanje u kojem su kupci u aromatiziranim prostorima bili spremni izdvojiti 10 do 20 posto više novca. Osim prodaje, brendovi sve više koriste mirisni marketing u svrhu jačanja identiteta i prepoznatljivosti pa tako istraživanja pokazuju da su ljudi skloniji preporučiti brend koji ugodno miriše, za razliku od konkurentnog, koji ih ne koristi.
Korištenjem mirisa u poslovnom prostora klijentu se šalje određena poruka. Na primjeru hotela s različitim zonama možemo vidjeti kako različiti mirisi utječu na raspoloženje posjetitelja. Tako se u fitnesu koriste svježe i citrusne note koje razbuđuju, u wellnessu mirisi čaja koji opuštaju, a na recepciji sofisticirani parfemi koji gostu dodatno dočaravaju luksuzni ambijent hotela.
Ideja o uključivanju mirisa u svrhu unapređenja prodaje pojavila se još početkom 90-ih, kada je Walt Disney u svom tematskom parku upuhivao miris kokica i na taj način povećao prodaju. Danas je ta tvrtka (ScentAir) najveća i najraširenija kompanija tog tipa s više od 2000 mirisa na odabir te podružnicama i podrškom po cijelom svijetu, uključujući Hrvatsku, čiji je ovlašteni zastupnik tvrtka Muzika i to.
Jedni od pionira mirisnog marketinga bili su pekari, jer dio njihove uspješne prodaje posljedica je upravo primamljivog mirisa.
Danas je tehnologija sofisticiranija, kruh i slastice se dostavljaju u pekare i dućane, kava se više ne prži u lokalima, što je rezultiralo time da poslodavci pronađu novi način širenja ugodnih mirisa u svojim poslovnicama.