Volimo lokalno

Troje od četvero će nas vjerojatnije kupovati u svojoj lokalnoj zajednici nego prošle godine

05.10.2020 u 11:31

Bionic
Reading

Čak 77% kupaca u Europi kupuje od ljudi koje poznaju, tri od pet nas vjeruje preporuci lokalnog prodavača, a pošta, kafić i kvartovski dućan su ključni stupovi lokalne zajednice

Troje od četvero (74%) kupaca u Europi će vjerojatnije kupovati u svojim lokalnima zajednicama nego prije godinu dana, pokazalo je novo istraživanje koje je danas objavila kompanija Mastercard.

Poslovanje malih poduzeća ove godine je ozbiljno narušila kriza javnog zdravstva, ali Mastercardova globalna investicija u visini 250 milijuna dolara, kao i činjenica da je povjerenje u lokalne trgovine u ovom trenutku na vrhuncu, pomoći će malim poduzetnicima ponovno napredovati – kako u svojim lokalnim zajednicama, tako i u globalnoj ekonomiji. U Europi je predstavljen niz usluga, uključujući Business Unusual platformu i Mastercard Trade Solution, koje pružaju usluge izvan tradicionalnog bankarstva i pomažu malim poduzećima da uštede novac i vrijeme.

Istraživanje pokazuje da ljudi diljem Europe više troše lokalno kako bi pomogli lokalnim zajednicama da se oporave (49%), a u preostale popularne razloge za povećanu sklonost ka lokalnoj kupnji spadaju i novoizgrađeni odnosni s lokalnim trgovcima i nezavisnim trgovinama (28%) te pouzdanje u preporuke ljudi iz zajednice (26%).

Dvije trećine (65%) Europljana izjavilo je da su od početka pandemije Covid-19 nanovo shvatili važnost zajednice i lokalnih trgovina, a u tri glavna razloga zbog kojih su ljudi ponovno otkrili kvartovske dućane spadaju praktičnost (50%), izbjegavanje redova u supermarketima (40%) i ograničenja kretanja (31%).

Gotovo tri četvrtine ljudi (72%) potvrdili su da više vole kupovati od nekoga koga poznaju, a 72% vjeruje preporukama lokalnih prodavača.

Osnovne vrijednosti lokalne zajednice i zajedništva također su u porastu – 58% ljudi će vjerojatnije pozdraviti svoje susjede nego prije godinu dana. Svaki peti (19%) čuva rezervni ključ od svog susjeda, 44% preuzima online dostavu u ime susjeda, a 18% njih je član WhatsApp grupe sa svojim susjedima.

Istraživanje je također otkrilo da su lokalni poštanski ured, kafić, škola, park i kvartovski dućan pet glavnih stupova moderne zajednice.

Glavnih 10 stupova lokalne zajednice:

  1. Škola
  2. Cafe slastičarnica
  3. Pekarnica
  4. Poštanski ured
  5. Park
  6. Kvartovski dućan
  7. Kafić
  8. Crkva
  9. Knjižnica
  10. Mesnica

Mark Barnett, predsjednik Mastercarda u Europi je istaknuo: “Mala poduzeća su okosnica gospodarstva. Kako se ljudi ponovno povezuju sa svojim lokalnim zajednicama, otkrivaju velik broj raznolikih, jedinstvenih malih poduzeća u svojim lokalnim zajednicama i četvrtima. Proširili smo i uveli niz usluga kako bismo pomogli tim malim poduzećima da napreduju – kako na globalnoj razini, tako i diljem Europe – te potičemo sve da nam se pridruže u proslavi svojih lokalnih heroja i lokalnoj kupnji. Oporavak gospodarstva započinje na našem pragu, a lokalne trgovine i zajednice igraju ogromnu ulogu u oporavku i stvaranju rasta.”