SMANJENJE TROŠKOVA

U Lipik glasu slijede novi otkazi

17.01.2012 u 15:31

Bionic
Reading

Bentley, Ferrari, Aston Martin, Lamborghini i Alfa Romeo samo su neke od tvrtki za koje tvornica Lipik glas proizvodi kaljeno staklo. No unatoč tome što ima zavidnu listu renomiranih kupaca, lipička tvornica stakla još se nije oporavila od udara gospodarske i plinske krize koje su 2009. zaustavile pozitivan trend njezina poslovanja. Talijanski vlasnici i uprava tvrtke recept za opstanak vide u smanjenju plaća i otpuštanju viška radnika te se tako, nakon prosinačkog, u ožujku sprema još jedan val otkaza u Lipik glasu

'Lipik glas donekle je konsolidirao poslovanje. Uz brojne uštede u proizvodnji i na općim troškovima morali smo smanjiti i trošak plaća u poduzeću, pa smo u ožujku postigli dogovor sa sindikatom smanjili neto plaće za 15 posto. Tijekom 2011. smanjili smo broj zaposlenih sa 240 na 208. U prosincu smo najavili potrebu za daljnjim smanjenjem zaposlenih te uručili 20 poslovno uvjetovanih otkaza. Sve to je rezultiralo boljim rezultatom, ali još uvijek smo u gubitku. U ožujku planiramo uručiti još 20 otkaza kako bi ostvarili zadani cilj, a to je pozitivan rezultat, te kako bismo mogli dočekati nove projekte i rast proizvodnje', rekao je za tportal Danijel Zadjelović, direktor tvrtke koju su 2001. preuzeli talijanski vlasnici.

Kada je tvrtka Isoclima SpA prije 11 godina preuzela lipičku tvornicu stakla ona je tada zapošljavala 200 radnika. Novi su vlasnici do sada u tvrtku u Lipiku uložili oko 20 milijuna eura te je ona zlatne 2008. godine zapošljavala 320 radnika i ostvarila prihod od 13 milijuna eura.

Nakon tog uspješnog perioda poslovanja počela je kriza koja je najprije zatvorila proizvodnju solarnog stakla i smanjila narudžbe u autoindustriji za čak 50 posto. Teške posljedice na poslovanju tvrtke ostavila je i plinska kriza te je Lipik Glas, zbog poskupljenja plina, pretrpio štetu od 200.000 eura. Tvrtka je sve to platila smanjenjem ukupnog prihoda za 35 posto te je 2009. godinu završila s velikim gubitkom. Cijenu su dakako otkazima platili i radnici te je broj zaposlenih sa 320 smanjen na 250.

Ukupni prihod koji je tvrtka ostvarila u prošloj godini je 63 milijuna kuna, što je za 18 milijuna kuna manje nego u 2010, kada je ostvaren ukupni prihod od 81 milijun kuna. S kolikim je gubitkom tvrtka poslovala u 2011. još nije izračunato, no pretpostavlja se da bi on mogao biti oko šest milijuna kuna, što je ipak pozitivan pomak budući da je u 2010. poslovala s gubitkom od 9,9 milijuna kuna

'Razvojem novih projekata, koji bi trebali ući u serijsku proizvodnju krajem 2012. i u 2013. godini, planiramo povećati prihod i rast proizvodnje. U tvrtki čak 97 posto proizvodnje ostvarujemo od izvoza. Najviše izvozimo u Veliku Britaniju, Austriju, Italiju i Njemačku. Glavni kupci su nam Bentley Motors, Aston Martin Lagonda, McLaren Automotive, Automobili Lamborghini, Webasto i Bombardier Transportation. Narudžbe su se stabilizirale, ali su znatno manje, oko 30 posto, s obzirom na 2009 godinu. Ove godine stoga očekujemo sličan prihod kao u 2011. godini, jer tek krajem godine u serijsku proizvodnju ulaze novi projekti - Lotus Cars i McLaren. Zbog toga je potrebno i u 2012. nastaviti s restrukturiranjem poduzeća kako bi došli do pozitivnog poslovnog rezultata', pojašnjava Zadjelović, a 20 radnika odbrojava svoje posljednje tjedne u pogonima tvornice stakla.