'Vijeće za elektroničke medije do kraja lipnja raspisat će natječaj za specijalizirane televizijske kanale', potvrdio je Zdenko Ljevak, predsjednik Vijeća, na okruglom stolu o digitalizaciji i specijaliziranim kanalima na televizijskom tržištu Hrvatske. Naglasio je da nema rezerviranih mjesta za postojeće televizije i dao do znanja da će glavni kriterij kod dodjeljivanja koncesija biti kvaliteta i inovativnost programa
Sudionici okruglog stola složili su se da će zbog malog tržišta i negativnih efekata recesije uvjeti za komercijalno poslovanje tematskih kanala biti teški te da neće biti gužve na natječaju za koncesije.
Analiza Vijeća za telekomunikacije pokazuje da su trendovi u industriji negativni te da je potrebno ograničiti ukupan broj kanala općeg programa i držati konzervativna očekivanja vezano za komercijalne programe. 'Činjenica je da će najbezbolnije u nove specijalizirane programe ući postojeći nakladnici s općim programom', rekao je Ljevak, dodajući da bi u kreiranju sadržaja tematskih programa više mjesta trebali imati domaći neovisni producenti.
Trenutačno se digitalni televizijski signal odašilje putem dva nacionalna multipleksa s ukupnim kapacitetom od osam do 10 televizijskih kanala standardne kvalitete. Multipleks A za sada je rezerviran za javnu televiziju, a u multipleksu B predviđaju se četiri specijalizirana kanala. Očekuje se i pokretanje multipleksa D za nove nacionalne kanale i regionalne kanale, a natječaj za operatera trećeg multipleksa bit će raspisan ovih dana.
Član Vijeća za elektroničke medije Ernest Strika podsjetio je da su dosad ugašeni analogni odašiljači u četiri od devet hrvatskih regija te da će potpuna digitalizacija završiti do kraja ove godine. Istaknuo je učinak digitalne dividende koju donosi tehnološki napredak. 'Jedan analogni kanal pretvara se u četiri do pet digitalnih kanala', rekao je Stika, dodajući da digitalizacija donosi tri grupe novih usluga – širokopojasni pristup za sve, dodatne kapacitete za TV usluge i mogućnost mobilnih multimedijalnih usluga.
Damir Hajduk iz Vijeća za elektroničke medije predstavio je trendove u razvoju specijaliziranih kanala. Naglasio je da trenutno 50 posto kućanstava prima TV signal zemaljskim putem, a ostatak putem multikanalnih platformi (kabelska TV, IP TV), koje osvajaju sve veći broj korisnika. Analize pokazuju da ukupna gledanost televizije pada te da linearni mediji slabe pred novim uslugama po principu distribucije sadržaja na zahtjev.
O trendovima u TV oglašavanju govorio je Tibor Gojun iz Ujedinjene produkcije. 'U prošloj godini hrvatsko tržište TV oglašavanja pretrpjelo je pad od 21 posto, a oporavak se ne očekuje ni u ovoj godini', istaknuo je Gojun. S obzirom na negativne trendove u oglašavanju, on smatra da će tematski kanali teško opstati samo od prodaje oglasa. Stoga je potrebno definirati realne okvire vezane uz nove televizijske kanale u Hrvatskoj s obzirom na snagu tržišta i troškove odašiljanja i proizvodnje televizijskih sadržaja.