OVI INDEKS

U svibnju potražnja za radom nadmašila onu iz pretpandemijskog razdoblja

07.06.2022 u 15:11

Bionic
Reading

Indeks slobodnih radnih mjesta - OVI indeks - raste već 15 mjeseci zaredom - u svibnju je potražnja za radom za 43 posto bila veća nego u svibnju lani, ali i 25 posto veća u odnosu na svibanj 2019., pa potražnja za radom značajno nadmašuje onu u pretpandemijskom razdoblju, objavio je u utorak Ekonomski institut, Zagreb (EIZ).

"OVI indeks za svibanj, kada ga se uspoređuje s istim mjesecom prošle godine, raste već 15 mjeseci zaredom, stoga ne čudi zaključak kako trenutne razine potražnje za radom značajno nadmašuju potražnju u pretpandemijskom razdoblju. Naime, prema OVI indeksu za svibanj 2022. godine potražnja za radom je za 43 posto veća u odnosu na svibanj 2021. godine, ali i 25 posto veća u odnosu na pretpandemijski svibanj 2019. godine", navodi se u objavi na internet stranici EIZ-a.

Desezonirana vrijednost indeksa za svibanj, kako se ističe, pokazuje kako se radi o rastu od sedam posto u odnosu na desezoniranu vrijednost indeksa u travnju ove godine.

Analitičari EIZ-a zamjećuju kako su, kao i prošli mjesec, ta pozitivna kretanja rezultat i priprema za nadolazeću turističku sezonu.

Najtraženija zanimanja su prodavač, konobar i kuhar, a oko 16 posto oglasa je vezano uz sezonske poslove, što je iznad godišnjeg prosjeka, navode iz EIZ-a.

Po njihovim podatcima, oko 44 posto oglasa za posao je nudilo ugovor na određeno, a 40 posto ugovor na neodređeno. Nadalje, oko 1,5 posto oglasa za posao spominjalo je mogućnost rada od kuće, dok je 2,9 posto oglasa bilo usmjereno na umirovljenike, zaključuje se u objavi EIZ-a.

OVI - Online Vacancy Indeks, mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu u suradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom.

OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).