Tri najveća sindikata u Ini, Sindikat naftnog gospodarstva (SING), Sindikat naftne djelatnosti (INAŠ) i Samostalni sindikat energetike, kemije i nemetala Hrvatske (EKN), traže hitan sastanak s Upravom Ine zbog najavljenog ponovnog transporta nafte iz Rafinerije nafte Sisak u Rafineriju nafte Rijeka. Iz Uprave poručuju da do transporta neće doći te da traže održivo rješenje za sisačku rafineriju
'Ovo je zvono na uzbunu jer netko ciljano pušta ovakve informacije (op.a. transport nafte iz Siska u Rijeku) u javnost, a Uprava Ine još uvijek nije socijalnim partnerima i javnosti prezentirala svoje konačne odluke o Ininoj rafinerijskoj preradi. Bez vizije i programa održive rafinerijske prerade koji moraju uključivati Rijeku i Sisak nećemo dozvoliti da se na stražnja vrata guraju djelomična rješenja preko leđa radnika i otvoreno poručujemo i Upravi i vlasnicima Ine: ili poštujte dogovoreno ili se suočite s posljedicama', poručila je Jasna Pipunić, predsjednica SING-a, najvećeg sindikata u Ini.
Sindikalisti prozivaju Upravu kompanije jer ih nije obavijestila o kompletiranoj analizi i glavnim preporukama studije Deloittea, koja prema pisanjima medijima predviđa postupno gašenje Rafinerije nafte u Sisku u sljedećih pet godina i potom njezino pretvaranje u logistički centar i biorafineriju, dok bi se u istom razdoblju trebala dovršiti modernizacija Rafinerije nafte u Rijeci.
'Od Uprave Ine očekujemo da u okviru socijalnog dijaloga upozna sindikate sa svojim stavovima u pogledu budućnosti Inine rafinerijske prerade. Ovo se nikako ne može nazvati socijalni dijalog ili parterski odnos u kojem jedna strana drugoj taji sudbinu za više od 1500 radnika koji su zaposleni u obje rafinerije', istaknuo je Zvonimir Mikloš, povjerenik EKN-a za Sisak.
Iz kompanije su na prozivke sindikata odgovorili kako je strateška odrednica održivo rafinerijsko poslovanje. To uključuje odluku vezanu za ulaganje u postrojenje za obradu teških ostataka u Rafineriji nafte Rijeka, vrijedno oko tri milijarde kuna, ali i dugoročno održivo rješenje za Rafineriju nafte Sisak.
'U skladu s tim, početkom godine kompanija je angažirala Deloitte za provedbu projekta identifikacije i analize strateških opcija održivog poslovanja na sisačkoj lokaciji. Deloitte je proveo detaljnu i sveobuhvatnu analizu koja je predstavljena Nadzornom odboru i Upravi kompanije te se trenutno razmatra i bit će predstavljena svim uključenim dionicima. Do transporta nafte iz Rafinerije nafte Sisak u Rafineriju nafte Rijeka nije došlo niti će se isti dogoditi u narednim danima te nikome ne bi trebalo biti u interesu podizati tenzije i u javnost iznositi neprovjerene informacije. Svrha takvog transporta, ukoliko bi do njega došlo u budućnosti, bila bi testiranje internih kapaciteta u skladu s najvišim standardima zaštite zdravlja, sigurnosti i okoliša, a u skladu s danim smjernicama Uprave operativnom menadžmentu. Daljnje aktivnosti prijevoza domaće nafte željeznicom nakon toga podložne su odluci Uprave', navodi se u priopćenju Ine.
Ističu kako je kompanija otvorena za socijalni dijalog, međutim smatraju da transport nafte i slične odluke nisu pitanje socijalnog dijaloga, već spadaju u domenu odgovornosti menadžmenta.
Rafinerija nafte Sisak prošle godine je generirala negativan tijek novca u iznosu od 194 milijuna kuna, a samo u prvoj polovici 2017. godine dodatnih 113 milijuna kuna, podsjećaju iz Uprave Ine.