Najesen nas čekaju izmjene Zakona o obveznim osiguranjima u prometu. I dok iz Hrvatske udruge auto struke (HUAS) najavljuju da će doći do 'tektonskih promjena' i 'rušenja monopola osiguravajućih društava', krovna organizacija osiguravajućih kuća - Hrvatski ured za osiguranje - poručuje da postojeći sustav funkcionira vrlo dobro i da nema potrebe za radikalnim promjenama
'Napokon ćemo imati europska, a ne više balkanska osiguranja!' tvrde iz HUAS-a. Ističu da će novi zakon donijeti mnoge novosti.
'Nakon prometne nezgode nećete morati ići na obaveznu procjenu štete u osiguravajuća društva. Prijava štete i dalje će se odvijati na poznati način, no procjenu će moći samostalno obaviti i svi licencirani serviseri. Osim u servisima, procjena će se i dalje moći obavljati kod samih osiguravatelja, a moći će se koristiti i usluge vještaka. Novim zakonom bi se nagodbe koje nameću osiguravatelji svele na razumnu mjeru', navodi se u priopćenju HUAS-a.
Iz te udruge tvrde da trenutno osiguravatelji ne žele popraviti 70 posto šteta po standardima EU-a i da upravo toliko šteta završi s nagodbama.
'Cilj ove promjene je suzbiti nepopravljanje vozila, popravak u fušu i odljev PDV-a od 30 milijuna eura godišnje. Zbog takvih popravaka sigurnost vozila postaje sve manja, a prosječna starost sve veća. Bit novog zakona je da i osiguravatelji i osiguranici imaju ona prava i obaveze koje postoje u EU, da se bitno smanji broj nagodbi, da se onemogući izbjegavanje plaćanja PDV-a, da se spriječi siva zona i spriječi tako velik broj tehnički neispravnih automobila', tvrdi HUAS.
Druga strana, odnosno osiguravajuće kuće, preko svoje krovne organizacije Hrvatski ured za osiguranja (HUO) ističu da se promjene Zakona o osnovnom auto osiguranju odnose prvenstveno na nužnost implementacije izmjene direktive o osiguranju motornih vozila, vezano uz zaštitu oštećenih u slučaju prekograničnih insolventnosti, potvrde o štetnim događajima, nove definicije vozila i slično.
'Važno je reći da sustav naknade šteta u osiguranju od AO funkcionira vrlo dobro. Naime godišnje sklopimo više od tri milijuna ugovora o osiguranju od automobilske odgovornosti i kasko osiguranju, a svake godine riješi se više od 100.000 odštetnih zahtjeva i isplati se preko 200 milijuna eura samo u segmentu AO, uz zanemariv broj sudskih postupaka', izjavio je nedavno direktor HUO-a Hrvoje Pauković.
Naglasio je da sustav izvansudskog rješavanja sporova kroz pravobraniteljstvo za područje osiguranja i Centar za mirenje pri HUO omogućava besplatno rješavanje eventualnih prijepora i prigovora tako da se niti ne bilježe značajni brojevi predstavki na rad osiguratelja.
'Na ovom zakonu radimo s ostalim dionicima te očekujemo da predlagatelj, Ministarstvo financija i naš regulator Hanfa, imaju u vidu i te činjenice prilikom izrade finalnih prijedloga zakona, ali i podzakonskih akata. Također očekujemo da pojedini prijedlozi izmjena upućeni od strane određenih interesnih skupina vezanih uz motorna vozila budu i prepoznati kao prijedlozi za promicanje njihovih partikularnih interesa, a ne kao prijedlozi usmjereni na zaštitu potrošača', poručio je Pauković.
Zakon o obaveznim osiguranjima u prometu od 3. svibnja se nalazi u javnoj raspravi koja bi trebala biti gotova do 3. lipnja. Tada će konačan prijedlog novog, izmijenjenog zakona biti dostavljen Vladi, a potom i Saboru. Prema nekim procjenama, sve vezano uz nove standarde trebalo bi zaživjeti već na jesen.